AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
444

Basl?da i E28...

mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
N?n som har erfarenhet av detta?? Har provat en vanlig portad l?da med tv? MDS 10" men tyckte inte att ljudet kom in riktigt i kupen. Hade tv? tomma h?l f?r 6x9:or i hatthyllan, s? man kan ju tycka att ljudet borde leta sig in d?r...

Befarar att bandpassl?da ?r det enda vettiga alternativet eftersom man d? kan dra upp portarna genom hatthyllan.
Th
198
Thobbe
525i -89
528i -84
Lät lådan bra i övrigt?
Dvs, om du lyssnar på lådan/basarna med luckan öppen stående bakom bilen?

Är det någon skillnad med stängda dörrar/fönster resp. öppna? (felräknad låda)

Spelar bägge basarna? (koppla bort & spela med en bas i taget)

Jag har själv kört med såväl open air, portad, sluten som bandpass.... Rätt uträknad med friska grejer ska du få bas i bilen.

[ www.tocnet.nu ]
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Japp, l?dan l?ter bra i andra bilar! Det l?t ocks? bra i E28:an om man lyssnade i bagageutrymmet, men inte inne i bilen...

Man skulle kanske kunna ta upp st?rre h?l i hatthyllan, men det k?nns inte heller s? lockande.
För att få in basen i min e28 plockade jag fram vinkelslipen o sågade upp ett håll ifrån kofferten in till armstödet.... eftersom där sitter en lös skinbit som täcker det hela så syns det inte..... men OJ sicken jävla skillnad!! Vänd Basen "basarna" mot ryggstödet.... jag kör med en helt vanlig Mds fanatic 10:a o ett simpelt mds steg.... o de dunkar fullt tillräkligt..... förut så kände man bara dunket i golvet...... men nu så! ett hett tips som jag rekomenderar er andra till! Skulle däremot va tacksam för ett förslag på hur man snyggar till dom fula kanterna i kofferten efter vinkelslipen : )
VARNING: ha en sprayflaska med vatten till hands om ni använde vinkelslipen.... då de finns en hel del stoppning innanför som gärna vill brinna : ) akta även bränsleledningen.... kolla efter så den inte läcker.... synd att spränga en sådan fin bil....
TAR INTE PÅ MIG ANSVARET FÖR NÅGRA BRÄNDER!!! : )
En bra ide är att använda sticksåg i stället för vinkelslip....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.