|
|
|
|---|---|
|
tjenna Ska ta ned olje tråget på min 525. Började skruva ner det. Lossa oljestickröret och staget framtill vid generatorn och bultena vid sprängkåpan. Tror jag är klar och ska ta ned det när det klappar framtill men sitter stumt baktil på vänstra sidan om man ser i färdriktningen på bilen. Hittar inget som skulle kunna hålla i tråget. Har tittat vid två olika tillfällen. Så jag tänkte höra om ni vet något man brukar glömma bort. Eller något annat som måste göras för att få ner det. | |
|
Här kan du kolla på sprängskiss hur många bultar som håller tråget. Länk FAF |
|
|
direktlänk till skiss på oljetröget Länk är inte riktigt 100%säker,men du kanske måste lossa motorn vid motorkuddarna samt några fler punkter(sprängkåpan behövs ej lossas) och lyfta motorn från balken nåra cm,sen ska nog tråget kunna trixas ut. har närvarat vid liknande operation en gång,minns ej motortyp men en stor sexa var det!!! |
|
|
du har ett par bult som är svåra att se, dom sitter en bit in och det krävs förlängare för att lossa dem. Har för mig att dom sitter så du får ta bort ett par gummitätningar i skarven mellan tråg och vxl lådan för att komma åt dem. Jag kliade mig i huvudet ett bra tag innan jag hittade dem. Måste även hissa upp motorn några cm som "b2600" beskriver. |
|
| Tackar för svaren. Ska åka ner imorgon och skruva. Kan redan konstatera att den sitter i bulten bakom gummitätningarna. Blir nog lite problem då bilen står uppalad i garage utan motor lyft eller balk i taket men det löser sig nog. | |
| räcker med att ta en garagedomkraft och pumpa upp motorn ca 1-2cm så får du loss tråget.. | |
|
sunkann- Föresten,vad ska du reparera?? bara lite nyfiken... |
|
|
Ska ta ner för att svetsa olje retur till mitt första turbo bygge. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.