AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
846

Kan man ha varvräknare på 518iS E28?

ha
379
haidar
M5 3.8 -92
740i -96 Ac Schnitzer
Jag undrar om man kan ha varvräknare på min 518iS -87 ???
rsarits
Jaadå, det finns original varvräknare till 4-cyl, jag köpte en till min E12 518

Micke
ha
379
haidar
M5 3.8 -92
740i -96 Ac Schnitzer
Alltså är kablarna redan ansluta eller?

///Haidar
ha
379
haidar
M5 3.8 -92
740i -96 Ac Schnitzer
är de ingen som vet hur de ska gå till eller?

///Haidar
rsarits
Nej, jag fick dra impulskabel själv, den skulle sitta på fördelaren (kondingen) på min E12, du har ingen konding på din, men jag ska kolla ikväll vart du kan koppla, skriver svar i morgon

Micke
Impulskabeln brukar kopplas till tändspolens minuspol....
ha
379
haidar
M5 3.8 -92
740i -96 Ac Schnitzer
Okej tackar....
Min 518i 82:a har en varvräknare från en 520 (6-cyl) och den visar ju fel hela tiden. Vad kan man göra åt detta problem. Jag har provat att byta "kodnyckel" på baksidan, men utan resultat.

Haidar: Det är inga problem...bara att ta bort klockan och sätta dit varvräknaren. Kretskortet är anpassat även för varvräkanare, stiften för varvräknaren finns där. Det svåra är bara att få tag i en som är anpassad för 4 cyl. Du kan alltid få tag i en till en 6 cyl billigt på skroten med då kommer den att visa för litet varvtal. Men kanske är det ändå bättre än att att ha en stor svullig klocka där. Man kan alltid själv göra en omräkning så att man vet varavtalet...

///M3 E30 - The real one...
ha
379
haidar
M5 3.8 -92
740i -96 Ac Schnitzer
Tackar för de..

Men kan man ta från en 318i ?????
Eller finns de 518i me varvräknare?
Jag har kvar orginalpanelen till min 518. Menar du att det blir bra bara jag byter till det SI-kortet?

Varvräknaren från 318 E21 eller E30 passar inte.
518 finns med varvräknare, men se till så att du hittar den typ som passar just ditt instrumenthus och elektronik, lämpligtvis från en (86)-88.a! Dom växer inte på träd...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.