AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.205

Xenon ombyggnad

Ba
90
Barnman
BMW M5 -94
Vet någon här om man kan bygga om en icke xenonljus (-94a e38 lyse) till xenon?
Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
Det går bra.
Snacka med Länk
så hjälper han nog dig rätt.

/S
Ba
90
Barnman
BMW M5 -94
ok men jag tänkte mer på BMWs orginal xenon.Jag har ett lyse från en -96a som jag tror jag kan ta delar ifrån och montera i ett -94a lyse.Det är så att jag har glidit in i ett räcke och krossat glaset + tryckt in hela lyktan.
BM
7
BMW Jocke
318dA -14
Jag har köpt och monterat orginal xenon från skroten, det vara bara att montera allting passade Plug and Play! Det enda jag märkt är att om jag inte slår på belysningen inom ca 30 sek efter att jag startat får jag upp ett felmeddelande som säger att lampan är sönder. Men det försvinner sen ändå när jag lägger på belysningen!
Ba
90
Barnman
BMW M5 -94
Stort tack för svaret Jocke. Då blev det betydligt billigare =)
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Jocke, monterade du även lastavkännaren på krängningshämmaren för den automatiska nivåregleringen av "ljusbilden"? Det är ju fö. ett måste för att den skall gå igenom besiktningen.

Mvh. Patric, BMWCS #4598
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
är oxå lite intresserad av konvertering på lagligt vis, går det att lagligt göra det även på en bil som det inte fanns på original? genom att bygga ihop ett fungerande nivåreglerings system av delar från en med xenon original?

mvh Erik

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

(ärligt stulen av Jesperado)
BM
7
BMW Jocke
318dA -14
Ber om ursäkt att jag är lite sen med svaret...

Men jag monterade ingen lastavkännare, för här i Finland räcker det för en så gammal bil som min att det finns manuell höjdjustering!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.