|
|
|
|---|---|
|
Min 540 97:a har precis passerat 13100 mil och jag har inte hunnit få in den på "inspection 2". Körde 20 mil i förrgår med trippmätaren inkopplad då jag upptäckte att mätarställningen hade stannat på 131007 km. Den stog stilla fram tills att jag hade stannat för att tanka och jag startade bilen igen. Då gick i ett par kilometer igen innan den stannade på nytt. Det är i och för sig inget jag klagar över men man undrar hur det är möjligt... Sladde | |
| "Körde 20 mil med trippmätaren inkopplad"!?! Åker du runt med den urkopplad till vardags eller? | |
|
???Låter flummigt hörrudu???...låt trippmätaren vara inkopplad alltid istället så kanske den inte krånglar heller. Och om det är så att du tänkt att göra dig en extra hacka när du skall sälja den iom att den "inte gått så långt" så kan du glömma det för på alla BMW efter 96 i 5 serien så finns det en "under" mätare som visar miltalet också. Och har du micklat med mätaren så kommer det att synas på den....Att tänka på! OO=00=OO Go & Gla Kekschokla |
|
|
En möjlig tolkning är ju en felskrivning. Killen nollade trippmätaren och körde tjugo mil? Det verkar lustigt att det ska vara glapp i mätarhuset. Vore det min bil skulle jag åka till BMW, koppla upp mig på deras servicedator och be att få mätarstälnningen verifierad samt en kolla av funktionerna i Kombiintrumentet för att se om något är glapp. Mvh Asken |
|
|
Tack Asken... Ja jag menade att jag hade nollat trippmätaren eftersom jag var ute på "uppdrag" där jag fick mil ersättning. Trippmätaren går ju knappast att koppla in och ur annars? Jag har inte trixat med bilen heller om det är någon som undrar. Mätarställningen hängde upp sig ett par gånger av sig själv. |
|
|
Oki jag ber om ursäkt för påhoppet. OO=00=OO Go & Gla Kekschokla |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.