|
|
|
|---|---|
|
när jag stänger av min bil så lyser varningslampan för airbagen (sportratt) samt den digitala mätarinställningen. går även att köra igång vindrutetorkarna.som ni förstår så stjäl den ström nånstans & har prövat byta kabeln med själva tändgrejen bakom tändlåset men ingen skillnad .... nån som har några tips ??? Det gäller en 328 -95 | |
|
nicko77 Det här är ett problem min far har på sin 325 cab-94 precis likadant, Mätarställningen lyser och vindrutetorkarna gå och ha på när bilen är avstängd och låst osv. Vore väldigt skönt om någon har något tipps på det här? |
|
|
måste han oxå dra ur batteripolen när bilen står ett tag? har byggt en tillfällig huvud-strömbrytare som jag kommer åt från baksätet nu så jag slipper ta bort polen hela tiden men känns ändå jävligt att måste göra det varje gång... |
|
|
Ja den stjäl ju ström så räcker med 1 vecka typ så finns det inte tillräckligt med spänning till o dra runt motorn. Visst det är ju en idé att göra huvudströmbrytare, men ska ju inte behöva vara så, undra vad det kan vara för fel? trodde på tändningslåset men jag vet inte, man får väl ta och ringa till auktioriserad bmw verkstad och höra med dom. |
|
| trodde oxå d var tändingslåset, bytte ju kabeln som går direkt från tändingslåset men det var det inte. | |
| Okey då lär det ju inte vara de i mitt fall heller förmodligen, men undra vad det kan vara då? | |
| Låter ju som det är kontaktdelen i tändningslåset som krånglar. Om det är samma funtioner som går att använda med nyckeln i läge 1 förstärks misstankarna.. | |
|
det sitter fast en ny kontakt på kabeln jag bytte. lite dålig på att föklara men på själva kabeln så satt det en plastgrej som man tryckte upp bakom tändlåset. du menar att det är mellan den & själva nyckeln nånstans felet finns ??? |
|
|
Aha, du har bytt kontaktstycke redan. Kan lika gärna vara jag som har svårt att fatta :) Det är pos.3:Länk Finns ett relä för "Battery disconnection", pos.5:Länk Är ingen guru på E36:ans el, men man skulle ju kunna gissa att det skall koppla från förbrukare vid avstängd tändning. Kanske hängt sig i slutet läge? |
|
|
det låter rimligt men 200$ för ett relä blir ju typ 1200:- vill gärna veta på nå vänster ifall det är det innan jag köper det ... |
|
| Kan ju vara som du säger Anders där att ett relä kan ha låst sig i ett läge, men visst sen vill man ju inte köpa något relä för 1000lapp och sen är det inte det! :) | |
|
måste ju gå testa reläet på nått sätt? kanske får hitta nån runtomkring som har ett man kan tvärbyta, beroende på var detta relä sitter ??? |
|
| sitter reläet där vid pos 15.16 Länk | |
| Realoem visar inga placeringar av reläerna, men jag tror man skall leta nära övriga reläer och säkringar. Möjligen sitter det ensamt då det verkar ha ett fästbleck istället för att sitta i sockel. Om ni hittar det så räcker det ju med att koppla ur det och se om funktionerna dör. | |
tornet |
Hade exakt samma problem på min 318is -90:a... men efter en hel del etande så visade det sig vara jag som på något sätt gjort fel vid installationen av en ny bilstereo. Konstigt nog gick strömmen bara runt och hade ingenstans att "ta vägen". Tips: har du meckat med någon elektronik i bilen så gå tillbaks och kolla igen! lycka till! mvh tornet |
| tornet: det skulle man kunna prova också riva ur stereon det är ju inte så svårt gjort, så man kan utesluta vissa saker iaf! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.