|
|
|
|---|---|
|
Undrar ifall E46 M3 har lika undermåligt rostskydd som övriga E46:or? Var på bilen/bilarna har ni sett rost? | |
| min baklucka har en rost bubbla men det ska vara ganska bekant för e46 dock | |
| Inte ovanligt med rost på huven. Sen hade jag en liten rackarns rostbubbla mitt på nedre delen av passagerardörren. | |
|
Jag trodde motorhuven på M3E46 var av aluminium? |
|
| Det är den, så det vore intressant att höra var rosten satt! | |
| Som glädjedödare kan jag nämna att aluminium är en metall som också oxiderar, men då heter det inte rost.. | |
|
M3_E46_Vpower m fl, prova Blombergs Bilservice på lidingö för garantirep av rostskador, har god erfarenhet från bra lackjobb där. Mvh Asken |
|
|
"Som glädjedödare kan jag nämna att aluminium är en metall som också oxiderar, men då heter det inte rost.. " Ja, aluminium kan oxidera! Skillnaden är att rost på plåt är en mycket mer korrosiv process. Så att en motorhuv på en M3 skulle oxidera sönder under vår livstid är ganska liten. |
|
| ingen rost här.... | |
|
Inte här heller! |
|
|
Nop, ingen rost här. Har bilen avställd på vintern dock =) /Fryckan |
|
|
Dock skall Clubsports huv bytas i vår pga rost. Garanti från BMW. Den har ingen rost annars. Det är underifrån vid grillen/njurarna, klassikern på E46 mao. |
|
|
Ingen rost här, ingen omlackerad yta på bilen heller, avställd under vintrarna av mig och tidaigare ägare vilket syns. /Micke |
|
|
Ingen rost heller... BRRRR hemska tanke |
|
|
huv, baklucka samt bakplåten under bakluckan, ovanför stötfångaren, kan vara svårt att se utan att ta bort st.fångaren.. samt nerderkant i dörrar.. mvh evers |
|
|
Oj, trodde jag läste fel när jag såg denna topic. Har inte sett något alls på min och den är inte vinterkörd. Intressant dock att följa. Någon som på rak arm kan säga hur många år bmw's rostskyddsgaranti gäller på e46? Och hur är det med goodwill för det? Mvh |
|
| Rostgaranti (genomgående rostskada?) 6 år från registreringsdatum på bilar < 2004-04-1 och 12 år därefter (som jag förstått det). | |
| Under de sex garantiåren har BMW lämnat nya delar som Good-Will vid minsta lilla bubbla. Därefter noll ersättning. Gäller åtminstone E46, E39. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.