AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.047

Drömpris 535d Touring -06?

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Hittade denna annons här inne på AP och undrar bara om jag är snett på det i värderingen av denna 535d -06 eller är den verkligen värd 555'kr??? Tycker priset verkar helt upp åt väggarna, har jag fel?

Länk

Mvh Jimmy

Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hur mycket en bilsäljare begär för en bil är väl upp till honom?

Jag kan som referens nämna att farsa plockade ut en flång ny 535dAt-0503. Extrautrustning förutom standard var eluppvärmd ratt, HUD, Navi prof, HiFi Pro-Logic7, Komfortstolar, elman ratt, avtagbart drag samt något till jag inte minns. Den kostade netto samma pengar som killen begär för sin. Sen stod bilen på verkstad i 3 mån innan BMW löste in den för samma pengar som den kosta de hitta inte felen. Fri stor lånebil under tiden så det hanterade de ok.

Mvh
Asken
Ji
2.380
Jimmyboy

Ja det är klart att säljaren får sätta det pris han vill, det va inte det jag menade/frågade om, utan vad som är en rimlig värdering av denna bil?

Precis som du nämner som ref. så vill jag oxå ha det till att en ny 535d, typ denna med lite extra utr. kostar runt 600' och inte "
en god bit över 750.000 SEK". Eller är jag ute och cyklar?

Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bilens bruttopris med den utrustning som är köpt till kostar nog 750kkr. Om inte annat så kanske bilen plus en BMW-cykel för 35kkr gör det hela komplett för dig att vara ute och cykla i sanning:))

Brutto är listpris, Netto det som står på raden då man skriver under köpekontraktet. ju duktigare förhandlare ju lägre netto får man. Att få säljare att svettas i säljvåndor och skrapa på hörnen här och där är ju 80% av nöjet i ett köp:))

Mvh
Asken
Ji
2.380
Jimmyboy

Å fasiken, kan det vara så? Så bilen skulle alltså vara extra utrustad för ca 300 000kr, det trodde jag faktiskt inte va möjligt på en 535d som redan är ganska rikligt utrustad. Men så har jag inte heller varit inne och kollat på utrustningslistan på en 535d :).

Men sen å andra sidan så är det ju inte bruttopriset som är intressant utan det priset köparen verkligen köpte bilen för anser jag, listpriser är och kommer alltid att förbli just listpriser och det är ingen som ger listpriset på alla valda tillbehör.

Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Om du är spekulant på bilen, då får du väl lämna ett bud:) Fälgar och däck kostar sin slant att byta ut, gå in på bmw.se och speca ihop en bil sen vet du:)
Mvh
Asken
det är ju inga stora problem att få ihop extrautrustning förr 200 000kr och om du är riktigt duktig är inte 300000 något problem heller tyvärr:(

When batman takes a vacation he does the Gumball
sen kan jag hålla med om att priset verkar väldigt högt!

When batman takes a vacation he does the Gumball
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Precis som Asken skriver är det ju fritt för varje säljare att sätta vilket pris denne vill, men eftersom du frågar efter en värdering så är min personliga åsikt att den nämnda bilen är värd ganska exakt 100'kr mindre än beloppet i annonsen. Nya bilar i den prisklassen sjunker inte direkt 10% per år de första åren..
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
..såg att den var uttagen 2006-07-14. Dvs ca 19månader sedan.
Ändrar till kanske 60-70'kr under annonspris med tanke på det.

Men som sagt, var o en är fri att sätta det pris man vill, verkligheten är inte alöltid fyrkantig utan kommer det någon som tycker bilen är värd 550k så är den det :)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bilen listar ca 720kkr ny idag. Sedan M-fälgarna och lite annat jox därtill. Som han skriver i annonsen, listpris:)

Bilen saknar flera tillbehör för att vara maxad, bland annat aktiva stolar fram och fläktar i stolarna mm. Den värdeuppfattning han har kanske inte delas av oss andra, inklusive mig:)

Mvh
Asken
Det stod förra våren en liknande 535dAT M-sport på Förenade Bil i Malmö som rullat betydligt mindre än bilen i tråden. Den var inte riktigt lika välutrustad och saknade bl a 19-tummarna men hade i gengäld inte ens rullat 500mil. De begärde antingen 575kkr eller 550kkr om jag inte minns helt fel och den stod i hallen rätt länge.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.