|
|
|
|---|---|
|
Hejsan.. Bil: BMW M3 -95 Så här är det: Gummit har gått sönder vid insuget.. Fråga: Passar 320/325/328 gummit på en M3a eller måste det vara från m3? Bild: Länk Tack på förhand! MVH Elias. | |
|
Hej! Jag har både en m3 och en 525 och jag vet att dem slangarna inte alls ser samma ut. Sitter ju precis lika dan motor i 325:an som i 525:an. Varför inte ringa till bmw och beställa en ny???;) Mvh! |
|
pg_ice |
det passar inte! Nr10 är det du ska ha ca 400:- Länk |
|
den ja.. vad heter den ? om jag ska köpa den t.e.x på mekonomen/micro osvosv??? |
|
|
Micro tror jag inte har så mycket delar till M3 :) Johnny |
|
pg_ice |
Mekonomen har tändstift/luftfilter och oljefilter till M3 inget annat. prova ICA annars. |
|
Det är intressant att se/läsa om det som verkar vara en sport för många. Nämligen att hitta BMW delar på andra ställen än just BMW. Delar som exempelvis i denna tråden förväntas finnas i "pirat" utförande. Små serier till trots. Ursäkta men var bara tvungen att kommentera det som sannolikt är solklart för de flesta. Jag har både nytta och glädje av Autopower. |
|
|
ja blir lessen...micro,mekonomen??? köp nytt på bmw...va kostar de några hundra.. mvh pezen Länk |
|
|
varför betala 5000kr extra för en liten gummibit, som är säkert bättre än orginal, alla delar till M3 görs juh i Tyskland, det e bara namnet som ändras, inte så stor skyllnad på dom... för det andra kan du köpa allt till en m3a på mekonomen, bara att det är annat märke.. |
|
| Visst får man överlag kvalitétsdelar från Mekonomen. Jag skulle utan vidare kunna köpa ett insugsgummi därifrån. Men jag tror inte jag skulle komma på tanken att leta där då artikeln inte är en "vanlig" slit/reservdel. Vad gäller priset så kostade den ju inte 5000:- utan 400:-. BMW är faktiskt inte dyra på delar. Efter att ha köpt samtliga torkarblad för över 500:- kom ett erbjudande från BMW i brevlådan där de var billigare :) Om du hittar ett gummi någon annanstans än på BMW är jag nästan säker på att den är gjuten i samma verktyg.. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Visst kan man köpa delar från mekonomen! Men inte allt för sällan får man fel delar....och dyrare än BMW:s priser kan det med vara. Tänkte köpa en tändkabelsats från Mekonomen till min M635:a förra året,men den kostade 200:- mer på mekonomen än hos BMW. Köp från BMW,det kostar inte många kronor. |
|
Hej! essempower: Det verkar som att du har aldrig satt din fot i BMW återförsäljarens lokaler, hade du gjort det så hade du vetat att BMW är inte speciellt dyra på slitdelar/standarddelar. Jag brukar oftast kolla både hos BMW och "pirat" och det har inte hänt ofta att det skulle ha lönat sig att köpa ngn annanstans(i tillägg så får jag 18% rabatt hos min lokala handlare) :o) MVH Sakke |
|
|
BMW har sjukt bra priser på reservdelar, är billigare än t.ex. ALLA Japanska bilar osv mitt luftbälg från luftburken till insuget kostade 230kr hos bmw så om du vill spara 50kr på att åka runt å leta efter delar så kostar det dig nog antagligen mer i bensin. jag köper alltid bmw orginaldelar vilket jag starkt rekomenderar, är du desutom med i bmw klubben så har du 10-15% rabatt på dom delarna. tror desutom att en ev köpare av bilen hellre skulle se orginaldelar på bilen. mvh// johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.