AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.330

Laga stolskum

Nån som vet något bra sätt att laga skummet i stolen.
Det är på instegsidan på förarstolen som spruckit så att stålramen inuti skummet kommit fram. Det finns nytt skum att köpa på BMW
men skinnet sitter fast med små metall ringar i ingjutna stänger i skummet och inte helt lätta att nå eller att sätta fast nya.
Länk
Länk
Länk

//Calle

"M Needs No Gimmicks"
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Jag bytte själva skumgummi-sitsen på min förra Z3 3.0 med sportstolar och tycker inte det var såååå svårt... lite pill bara.

/Magnus

Happiness isnt around the corner...
Happiness IS the corner!
Har precis varit och beställt nytt skum, tydligen första gången någon beställt detta i Sverige då det inte fanns upplagt i datasystemet än. skulle komma hem om en vecka. C:a 1400:- kostade det
Det är väl bara att prova, Har det blivit monterad förut så borde man kunna fixa det själv också.

//Calle

"M Needs No Gimmicks"
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Ja det ska nog inte vara några problem... jag hade inte M-stolarna då jag bytte utan sportstolarna som man kan välja till i en "vanlig" Z3. Men det var som sagt inga problem.

/Magnus

Happiness isnt around the corner...
Happiness IS the corner!
Ga
153
Gardda
745ia Executive -85
2000 Toruing -73
Z3 2,8 Coupe -00
Tjena!
Ser att min stol har samma symtom! Du kan ju skriva och berätta hur bytet gick. Gick de bra kanske man vågar sig på nåt liknande!

mvh/Henke
Nu var det gjort!
Gick mycket smidigare än vad jag trodde att det skulle göra.
Klippte av stålringarna med en sidavbitare och tog bort skinnet. Tog bort värmeslingan som satt lite lätt klistrad, använde mig av limstift av skolmodell för att fästa den på det nya skummet.
Nu började terapi arbetet med att sätta fast skinnet med nya fästkrokar från BMW. Började med bullen längst fram, sida, längst bak och sist den andra sidan. för att trycka ihop ringarna använde jag Plattång, Näbbtång och Polygrip beroende på hur man kom åt. Tog c:a 1-1,5 timme.

Nytt skum: Länk
Värmeslingor: Länk
Färdig: Länk

//Calle

"M Needs No Gimmicks"
Ga
153
Gardda
745ia Executive -85
2000 Toruing -73
Z3 2,8 Coupe -00
tjena.
Va kul att de gick bra för dig. Blir till att beställa för mig med i veckan.
Tack för infon.

mvh/Henke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.