|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
En sak till: Köp ett så komplett paket som möjligt. Då har du större chans att lyckas utan att lägga flertalet helger på att leta fel i anläggningen. /Andy |
|
|
Jätte stort tack Andy!!! du är guld värd =) nu är det att bara hitta ett kit å köra på =) Tack igen!! Mvh Danne |
|
|
jo en fråga till.. hur får ja reda på vad grejerna har för nummer så jag vet att det passar till min bil? har en m5 99:a |
|
|
Det är sällan du kan gå på nummrena då det finns så många som passar bilen trots att de inte enligt BMW är till just din modell. Dock så har www.realoem.com ett bra nummerregister. Men om du köper på ebay så står det alltid till vilken modell grejerna passar. Jag skulle rekommendera att du köper antingen ett komplett kit som kommer från en skrotad bil (det enda du behöver bry dig om då är att radiokontaktdonet bör vara av samma typ som du har idag "runda"). Alternativet är att köpa ett BMW efterutrustningskit (finns nya på ebay) som innehåller kabelstam och alla monteringsvinklar & beslag. Och sen köper ett paket med moduler & skärm som suttit ihop i en annan bil. /Andy |
|
|
monteringsvinklar & beslag? förlåt om jag ställer dumma frågor, men måste juh veta det är för saker jag ska leta efter. blir att åka till bildemo imorgon och titta vad dom har på "lagret". åter igen stort tack!!! |
|
|
Hej, Se denna annons för kablage & monteringsdetaljer: Länk /Andy |
|
|
kanon tips!!! finns såna paket ofta på ebay? den här månaden ser tung ut tyvärr. kom lite oväntade kostnader =(( kärring jävelns hår och manikyr paket robba mig helt!!! |
|
| Brukar du tilltala henne "kärring jävel?" Gulligt... | |
| kärring är ett kärt ord ;P | |
|
"Regeringen", Kaktusen, Rivjärnet..... /Andy |
|
|
Hej, Individual cars har iprincip alltid sådana paket tillsalu. De är dessutom snabba och bra att ha och göra med. Nu är det tyvärr så att han enbart säljer kabelsatser som passar bilar med flata kontakter i radiokontaktdonet. Vilket iofs går att bygga om även om jag inte rekommenderar det. Men visst förekommer det även andra med liknande paket för runda kontaktpinnar i donet. /Andy |
|
|
verkar vara bra priser hos dom, att göra om kontakterna, ska man lämna ifrån sig det till nån firma eller kan "nån" elektriker typ fixa det? naviläsaren, när blev det att den började läsa nav dvd skiva? fick svar från bildemo ang min fråga nav kabel pris. 6000kr för bara kabeln. ebay låter ljuvligt i mina öron =)) |
|
|
I en M5 -99 så har du med 99,9% säkerhet runda radiostift. Jag rekommenderar dig att hålla dig till den typen av kontakter. Troligen kan du hitta en sådan begagnat navkabelstam på ebay.de för ca 1500:- Fördelen med den är att du kan satsa på en något dyrare (kanske upp till 1750:-) och då automatiskt få en DSP kabelstam som du byter ut mot din befintliga. Är du någorlunda händig så klarar du att byta själv utan att anlita extern elektriker. DVD kom i MK4 spelaren och denna står det DVD på fronten på. /Andy |
|
|
hänger inte riktigt med nu i kablarna. det finns vanliga och så finns det DSP kablar? det är alltså en DSP kabelstam jag ska ha? måste tyvärr vänta till löning nu. är de lugnt om jag hör av mig till dig precis innan ja ska köpa, så kan du kolla på annonsen och säga om det är rätt? förlåt om jag är trög och har dumma frågor. |
|
|
Ljud & Navigationskabelstammen ör ihopbuntade och det är enklast att köpa en som är anpassad för det ljudsystem man önskar. Om man redan har samma ljudsystem som man vill ha efter nav installationen så behöver man inte vara så noggrann med vilken kabelstam man köper. /Andy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.