AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
917

Äntligen ägare av min egen 850

Ta
10
Tarkka
850Ci -96
Japp efter att ha kollat runt på internet på diverse olika köposäljsajter, har jag äntligen slagit till.

Men först tänkte jag berätta lite om hur allt har börjat:
Jag har länge varit intresserad av diverse olika bilmodeller, allt från skyline till bmw 2002tii. Men jag har känt att det är nått som fattats. Så en solig dag i höstas såg jag en bmw 850 på parkeringen vid mitt jobb (ganska många bilar där) Tittade in lite i den och blev klart impad. Där stannade det av ett par veckor och jag tänkte inte så mycket mera på det. Men hursomhelst så dök intresset upp och jag började läsa på lite. Då beslöt jag mig för att denna bil vill jag ha. Har letat och letat och försökt komma på exakt vad jag ville ha. Helst hade jag velat ha en CSI av senaste möjliga årsgång. Men det är svåra att få tag på till ett för mig vettigt pris. Så kollar man steget under blir det en Ci från 94 (dvs m73 motorn)
Var även och kollade på en -91 men det var inget intressant.

Hittade tillslut min bil och kom väl överens med ägaren. Efter lite informationsutbyte och bilder bestämde vi en tid och jag åkte för att kolla på bilen. (ca 40 mils resa med tåg) Jag köpte bilen och började min långa väg hem. Ovan vid automat och nyfiken på alla pryttlar i bilen. Motorvägen var kul och jag provade lite acceleration och väghållning (körde slalom) När det var 6mil kvar började det snöa och det snöade utav bara h**ve**e. Men det gick oxå bra, jag är faktist förvånad över hurpass stabil bilen ändå är. Ja så var det nu in i garaget och ställa av resten av denna långa vinter.

Men i vår ska jag glida, övertala sambon på en bilsemester.

Nu till sak. Hur var det för er första gången?

(ja bilder kommer så snart jag kan)

Min bil suger!
Vägra turbo
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Grattis, du vågade mer än de flesta vågar!:)

Bilen är en formidabel GT-vagn som gillar milslukande, det har du nog redan upptäckt.

Den passar bäst vid långa körpass eller så ger den en små rop av att den vill ha kärlek i form av en ny lampa eller laddat batteri. De små ropen tar aldrig slut:)

Om du köpt den oxfordgröna som var till salu på börsen gissar jag att du får en välservad vagn av vad jag kan förstå.

Första gången för mig var annorlunda, jag får se bilen( den röda) stå uppallad på pallbockar i ett garage hos en bekant. Hade känt honom sedan länge men visste inte om att han hade en 850a. Sedan startar ägaren den och jag står på huk bakom bilen. REMUS-systemets gudalika tordönstämma landade rakt i ryggmärgen och bilen köpte mig helt enkelt:) Sen så blev det ju inte bättre av att den illvillige dåvarande bilägaren sade, men jag ställer på bilen och försäkrar bilen så kan du köra den ett tag och känna efter hur den känns. Den står bara här och samlar damm... Vad kan man säga när den stått där i 4 år och haft samma ägare i 8 år?:)

Njut av bilen, ett pass och smörja in skinnklädseln är ett sätt att klara sig från abstinensen om man ställer av den på vintern.

Mvh
Asken

Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Grattis!

Första gången jag såg min bil stod den på ett företags parkering. Sönder och hemsk!
Kom på den briljanta iden att jag skulle rädda den från detta öde (skulle egentligen skrotas).

Fick ge en minisumma för kärran och bärgade den till verkstad där den stod i 3 månader. NU går den igen men är långt från klar. Kattar kass samt massa som måste ses över. Servicen verkar dock vara skött för remmar m.m var bytt innan jag fick tag i den.

Så första gången jag körde var slutet på sommaren nollsju.Har kört max 100 mil i den. Blir nog inte många i sommar heller för då ska det skruvas. Har sökt bygglov för ett garage på 50 kvm så den får stå varmt o fint också...

...dyrt med 850. :-)
Ta
10
Tarkka
850Ci -96
Ja självklart är det dyrt. Det kostar ju att ligga på topp =)

Min bil suger!
Vägra turbo
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.