|
|
|
|---|---|
|
Har precis bytt bussningar till länkarmarna i framvagnen. Slitsamt jobb utan rätt verktyg men det gick ändå med våld och vilja :-) Borrade bort gummit i originalen och sågade sen sönder aluminiumhöljet på bussningen med bågfil. Powerflexbussningarna va busenkla att trycka på plats i länkarmen. Känns tajt och fint nu efter bytet och inte nämnvärt mycket stötigare. Har ganska hårt chassi sen innan så det kanske förklarar saken. Ljudnivå har jag inte märkt nåt alls på. Kolla gärna lite bilder i min blogg på hur det blev: Länk | |
| Intressant med tanke på att jag står inför precis samma operation. Har fått mina mya länkarmar med powerflex redan monterade. Ska sättas in i bilen om någon vecka. Skönt också att du inte tycker att vägljudet ökat. | |
| Smidigt med nya armar och bussningarna redan monterade. Ska du byta själv? Isåfall bör du ha en ganska så stor avdragare till spindelleden. Min första tanke när jag skulle byta bussningarna var att ta av hela armen för att lättare få ut bussningen. Köpte Biltemas avdragare men den är alldeles för liten. Bytte på plats istället. | |
|
Gjorde själv samma operation förra året. Dock bytte jag varenda bussning i hela bilen till PF. Vart mcyekt bra då jag samtidigt bytta alla stag, krängningshämmrare, pendelstag, bussningshållare mm. Helt annan bil nu. Med vänlig hälsning |
|
| Nä, jag byter inte själv. Att stå ute i troligt ösregn känns inte så tilltalande (i garaget står det ju bara barnvagnar, cyklar och annan bråte, så där får ju ingen bil plats...). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.