|
|
|
|---|---|
| Vad skall göras vid insp. 2? e46... | |
Gunget |
Olja, oljefilter, microfilter, tändstift, luftfilter och en hel räcka med kontrollpunkter. |
| OK! Tack! D é bytt + olja växellåda och bakaxel. | |
| Står i serviceboken vad som görs vid dom olika inspektionerna! | |
| Hade det stått i serviceboken hade jag nog inte frågat här... | |
| Bruno22: Gör det inte alls ... | |
|
Jag trodde också, precis som Bruno22, att det stod i alla BMW's serviceböcker vad som ska göras vid olika servie. Det har stått i serviceböckerna till alla BMW jag har haft i alla fall. Vilka E46 är det som har en servicebok där det inte står? |
|
|
Jag tror detta är Inspektion 2: Kontroll Lampor. Kontroll Instrumentpanel. Kontroll Signalhorn. Kontroll Vindrutetorkare samt spolarsystem. Kontroll och smörjning av lås. Kontroll Mikrofilter (bytes mot extra debitering vid behov). Kontroll Underrede (i avseende rost och skador). Kontroll Kylvätska (bytes mot extra debitering vid behov). Kontroll Spolarvätska. Kontroll bromsvätska (bytes mot extra debitering vid behov). Kontroll Servovätska (fylles på vid för låg nivå). Kontroll Bromsbelägg fram och bak. Kontroll Bakvagnsbussningar. Kontroll Parallellstag. Kontroll Styrleder. Kontroll Täthet motor. Kontroll Täthet växellåda. Kontroll Bränsleledningar. Kontroll Avgassystem. Kontroll Parkeringsbroms. Kontroll Kylsystem. Kontroll Stötdämpare. Kontroll Fjädrar. Kontroll Bakaxelolja. (om dålig bytes mot extra debitering, fylles på vid för låg nivå) Kontroll Växellådolja.(om dålig bytes mot extra debitering, fylles på vid för låg nivå) Smörjning av: Dörrar gångjärn och lås. Huv gångjärn och låsmekanism. Bagagelucka gångjärn och lås. Byte Olja. (MVH ///Mac) ///BMW CS #6780 Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död. |
|
| Tack Mac-jones för ett bra och utförligt svar! Precis vad jag ville ha! | |
| I min servicebok står det iaf! :S Tror det står längst bak! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.