AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
362

Trögare i starten!

Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Detta gäller inte min bil men kanske att man kan skriva det ändå eftersom det finns kunnigt folk.

Om en bil inte hoppar igång som den alltid har gjort.
Exempelvis om man måste hålla nyckeln längre i startläge för att bilen skall hoppa igång. Det är inte någon jätteskillnad men dock märkbar skillnad.

Jag kom att tänka på att batteriet har försämrats. Men bilen är inte så gammal (jag är medveten om att det är varierande kvalité på dessa). Bilen är endast 3 år.

Bilen går felfritt annars.
Vad skulle det kunna vara?

Mvh

/NP
Th
77
ThePuc
528i -96
Tvätta ur vaxpropparna ur öronen så hör du att den hoppar igång tidigare.

ThePuc
"ThePuc" Kul inlägg....bra att det finns seriösa personer här!
"NP" köp en injector cleaner (Svart flaska) och häll i tanken nästa gång du tankar så blir det bättre. Har haft samma problem på min.

OO=00=OO
Go & Gla Kekschokla
Th
77
ThePuc
528i -96
Danne, kunde inte låta bli. Jag menar, hur ofta har man inte hört, "jo jag undrar hur är det när man får klamydia, ja, nej, inte för att jag har det men jag känner en kompis". Samma sak här, nu har en kompis problem med bilen. Det är säkert hans automatväxlade rishög som krånglar.

ThePuc
ThaPuc, är det pappa som köpt bilen åt dig, så du har nåt att övningsköra i?

/mvh jocke
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Tack men det är inte min bil Danne. Den står på verkstaden... :-)

Det är en Ford Focus...
Thepuc måste ha dåligt självförtroende när han håller på så här. Ryktesspridning är ett tecken på osäkerhet. Osäkerhet ger ofta ett dåligt självförtroende som kan resultera i att man vänder taggarna utåt i alla lägen. Det är iget att skoja om jokko.
Vi har en man med problem i vårt forum och vi måste hjälpa honom. Som medmänniskor och forummedlemmar har vi ett ansvar att hjälpa vår broder.
Må hända att han har fått lite pengar från sin far, men hur allvarligt är det för en snart 40-åring. Alla behöver inte vara oberoende av sina föräldrar i den åldern. Alla är vi inte lika och har lika förutsättningar.

Sen har vi det berömda "repet" jokko. Det betyder att man inte ska besvara dessa påhopp från ThePuc för att ge honom mer bränsle åt hans, något man kan tycka sjuka, ryktesspridning. Det är samma sak när två personer bråkar. Lägger den ena av så har inte den andra något att bråka om. Jag tycker vi testar det på ThePuc.

Hur många håller med?

Mvh

/NP
Era inlägg, Danne523 undantaget, drar ju inte direkt upp kvalitén på detta forum, milt sagt.

www.malte-racing.com
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Tack för ditt tips MalteK!

Mvh

/NP
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
ForumDominator hur belastningsprovar jag batteriet?

Mvh

/NP
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
NP: Montera ur batteriet och åk till verkstaden. De har lämplig utrustning för att göra sådant.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.