|
|
|
|---|---|
|
Jag har försökt hitta svar på frågan specifikt för E36 men misslykats så jag ställer frågan här. Vill byta till M3 instrument på min compact för att komma åt oljetempen, hur blir det med mätarställning och omkodning osv? Har hittat ett instrument som liggger rätt i mätarställningen så för mig funkar det med det nya instrumentets ställning, den står på 11 idag så om jag trycker i det till hösten blir det samma som i det befintliga. Men det kanske inte är så enkelt? OM det skall kodas om vad innebär det? nollas mätarställningen? DET är inte intressant isåfall. Någon som vet v ad det brukar kosta att koda om? Tips på lösninger är högintressanta. Jag vill ha en fungerande lösning och inga halvmesyrer för då struntar jag nog idet. Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 | |
|
Lyfter tråden lite, ingen som lyckats få igång m3 instrument i vanalig e36 OCH oljetrycksmätaren. Jag vet att det går men vet inte hur bara ; ) Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Jag har för mig att folk som har bytt fick aldrig till det riktigt. Tror att det var just oljetempen som spökade. Mätarställningen har inget med combi-instrumentet att göra. Sitter i ljusmodulen på E46 iaf. Nu vet jag inte hur det är med E36, men på E46 går det inte att bara trycka in olika ljusmoduler och combin, de måste kodas till just den bilen de ska sitta i, och det måste vara delar som är gjorda just till den modellen, alltså likadana delar som de bilen utrustades med på fabriken. Hoppas du lyckas med modifikationerna. |
|
|
Tror inte E36:an behöver kodas in och mätaställningen sitter i en codekontakt på baksidan av instrumentet (iallfall från 10/97) och i instrumentet. Det går alltså att flytta codekontakt och få med den korrekta mätarställningen. Angående oljetempen VET jag att det går att lösa, hittade detta i dagarna som stärker min teori Länk Har beställt kablaget som behövs, nu skall jag bara lösa det med själva givaren och köpa M3 instrumenter som jag har på G. Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.