|
|
|
|---|---|
|
Har någon haft problem med vindrutetorkare som bara går ibland, oftast då på högsta hastighet. Torkaren bak fungerar utmärkt så det borde inte vara spaken som glappar, eller? mvh Berg "Rekordbrännare dömd till två år i Eslöv" /läst i SDS | |
|
Glömde skriva att spolningen fungerar hela tiden. mvh Berg "Rekordbrännare dömd till två år i Eslöv" /läst i SDS |
|
| Har liknande problem på min 525. Fungerar alltid på fullfart men stannar ofta på övriga hastigheter. När man stoppar torkarna stannar de ofta i mitten av rutan. Har läst någon stans att det kan vara en kopparbana i torkarmotorn(växeln) där själva släpskon får dålig kontakt. Ska gå att rengöra och smörja upp igen. Hade en 518 -82 tidigare. Påden ahde jag samma problem. Rengjorde kontaktytan på kopparbanan och sedan fungerade torkarna igen, i alla fall några månader. Probelmet med 525án är väl att jag inte vet hur jag kommer ner till torkarmotorn. | |
|
Perra: Jag har samma problem som dig... Var hos Bmw i örebro o frågade, dom skulle ha 1500:- för o bara komma åt motorn, dom sa att den satt för jävligt till... Hör av dig om det löste sig med rengörningen.. /// Andreas |
|
|
Vad menas men "för jävligt"? behöver man demontera hela motorrummet eller? mvh Berg "Rekordbrännare dömd till två år i Eslöv" /läst i SDS |
|
|
Jag hade liknande probem med min 525a kommer jag ihåg,trodde att det var torkarmotorn men det var själva mekaniken som kärvade (inte så roligt att komma åt) men jag polckade ner lite av mekaniken (kommer inte ihåg hur mycket)och gjorde rent,smorde upp sen så funkade det perfekt. Tror att det var ganska mycket salt som letat sig upp dit. B.L |
|
|
Jag har nu äntligen tagit mig tid till att för söka åtgärda problemet. Jag tror och hoppas att jag hitt att lösningen. Då mina torkare alltid fungerat en tid i början för att sedan lägga av en stund (olika hur lång tid) för att sedan efter obestämd tid börja fungera igen, och så här växlar det. Hade hört något om slitna aluminiumbussningar. Mycket riktigt så är bussningen till den "torkaraxel" som sticker upp till torkararmen i mitten av rutan mycket ärgad och sliten. Dock är det för trångt för att kunna plocka ur mekanismen så jag vet inte hur jag ska kunna byta bussningen. Det blir väl till att försöka smörja upp alla leder så gått det bara går och hoppas att det var denna bussning som var problemet. Någon som vet exakt hur man plockar ur mekanism och motor till torkarna? Jag vill helst inte ge mig på att plocka bort hela fläktpaketet. mvh Berg "Ett är att förstå ett sjökort, ett annat att föra skepp" /Holberg |
|
| Hela fläktpaketet måste bort. En varning, det är sanslöst trångt att få ut turbinerna, lätt att spräcka ett hjul. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.