|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada, brhöver hjälp med att öppna min styrbox, så jag kan byta chip i den, har knäppt bilder på den så ni lättare kan få mig att förstå, ta en bild och kladda lite pilar och beskriv hur jag ska gör. Här är länkar till bilderna, Länk Mvh Fricke. Hejssssss | |
|
Torxen till vänster ska skruvas av. Sen tar du och "bänder upp det övre kortet så att plastpiggarna på baksidan hoppar ifrån varandra. Du kan även klämma plastpiggen i mitten för att underlätta. Sen när du har kortet i ca 30-40 grader uppåt( skrajsigt men oroa er inte) så tar du en liten skruvmejsel och trycker på 2 plast-piggar som finns på baksidan(Kontaktstycket) FInns två stycken och du klämmer dem in mot centrum på de 90 kontakterna. Sen drar du bara ut det övre kortet, men glöm inte bort att det ska vara ca i 40 graders vinkel hela tiden |
|
pg_ice |
otroligt Lotec! tackar för den :) som jag har hållit på och pillat när jag har bytt chipp jag viste om dom där piggarna vid kontakten men jag fick inte bort kortet. kan kanske ha att göra med att man inte hade rätt vinkel. det går att pillra bort och dit med chippen även om du inte får bort det övre kretskortet,det var så jag fick göra. men det är jäkligt trångt. |
|
Man tackar man tackar lotec, var ju dig jag köpte chipet i från som ska i nu :) Kommer i håg att du nämde att de skulle flytas 2 pinhak eller vad de va, men får vell ringa dig när jag kommer så långt :). Mvh Fricke |
|
pg_ice |
stopp och belägg! :) vadå 2 pinhak? jag ska få låna ett demo ex av ett chipp från rafko för att anväda som jämförelse vid bänkning. det har inte jag hört nåt om. så chippet passar inte utan måste flyttas 2 pinnar eller fattar jag fel? |
|
Fricke har den nya styrboxen efterom han har en GT , som har 512kb istället för 256kb, och då måste man flytta den 2 hack, alltså 4 pinnar extra. Men alla andra som har vanliga M3or och styrboxar så överrenstämmer hålen med varandra. |
|
pg_ice |
tackar det hade jag ingen aning om. man lär sig :) så det ryms mer data i GTns styrbox vad är det för data som inte finns på vanliga M3an? |
|
Hemligt ;) |
|
|
Skojar lite, alltså faktikst så är de resterande minnes-infon TOM på de extra 256kbyten. Men allt är inte tomt, men vet faktiskt inte vad som döljer sig där.. Mvh Rafael |
|
|
Tänkte höra lite med er två som verkar prövat de mesta, har nyare tändspolar som ligger från en e46 330, dessa passar ju inte som bekant på e36ans bultar utan är för stora mellan hålen, men jag funderar på att fräsa upp hålen in mot spolen och på så sätt få på dom på M3an. Men nu till de jag undrar är de någon skilnad i späning eller liknande på e36ans spolar och e46, jag menar kan ju vara en tanke bakom att dom inte passar från bmws sida i säkerhetssjäl från bmw? Tacksam för svar grabbarnagrus ;) |
|
|
Själv körde jag med M5 e39 spolar, passade hyfsat bra i passform men vet inget om 330 spolarna tyvärr |
|
|
skickade ju ett sms till dig, om att skicka styrboxen till dig men tror inte de behövs, har ju en arbetskamrat här på jobbet som brukar chipa audis, han erbjöd sig att hjälpa mig, men måste ju fortfarande ha beskrivning på hur chipet ska sitt, så endera ringer jag dig någon gång efter 16:00 i morgon eller så får du vell ta och beskriva de här på forumet. Förlåt för alla besvär. MVH Fricke |
|
|
Ring imorgon så förklarar jag när ni har öppnat boxen och har allt framme. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.