|
|
|
|---|---|
|
Har inbyggd tele i min ny inköpta bmw 528 -97 touring. Funderar på vad man kan ha för kort i den. Har provat TRE, Comviq men den säger bara kontrolera kortet. Är den spärrad på operatör? Är den inte för svenska kort? Är den trasig? Eller måste jag köpa ett helt nytt kort telia eller liknande? tacksam för svar. Mvh stefan Stefan | |
| Du måste nog skaffa den gamla typen av sim-kort, med annan spänning. Kolla med din operatör. | |
|
Har en 528 touring -98. Beställde nytt SIM-kort från Telia häromveckan eftersom man behöver den stora varianten (fick det två dagar senare!), funka utan problem. /Tomas |
|
| Ok. ska kolla upp det tack tack | |
|
Har just köpt en E 39 sedan -97 med telefon. Hade problem med att få tag på kort då dessa tillverkas inte mer utan ska vara 3G kort. Enligt Lies i Västerås så skulle dom ha dom absolut sista som fanns att få från Telia. Det var två månader sedan. |
|
|
Jag tror det råder en massa förvecklingar om det här med olika simkort. Just nu 3-4 trådar igång bara här...) Det här med 2G-3G kort bör inte påverka, detta är en funktion i telefonerna, inte på korten. I mitt fall har jag testat hej vilt med äldre och nyare kort flera gånger, alla har funkat. Man är ytterst noga med nyare kort skall vara bakåtkompatibla, man behåller ju inte gärna de äldre när nytt har tagits fram. Det som skett genom åren är kort med större minne, kort som är kompatibla med telefoner med 3V-logik istf 5V-logik, kort som har lägre strömförbrukning. Kontantkort är inga annorlunda kort än "vanliga", ingen skillnad på hårdvara osv. Man kan när som helst byta abonnemangsform utan att byta kort. Det är inte i kortet man laddar in pengar utan i operatörens databas osv. Stora kort görs knappast längre, däremot finns adaptrar som man kan stoppa lilla kortet i osv. En del adaptrar är mindre bra och kan riva sönder kontaktfingrarna i kortläsren om man har otur. Det är rätt vanligt att läsaren under lurhållaren på t.ex E39 98-00 är trasig pga detta, då kan man sätta kortet i själva telefonen som sitter i skuffen framför/över vänster bakljus. FP |
|
|
Ok. Tackar för alla svar. Hitta på kortläsaren i bak och nu funkar telen kanon. Ska kolla om mitt tre abunemang funkar i fram nu. /stefan Stefan |
|
|
Tre kortet funka ej. :-( Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.