AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
424

Bara värme!

BONO_ONE
Jag har följande problem, hur jag än vrider på tempreglaget i bilen, kommer bara värme. Jag har bytt kylarglykol och kan därefter konstatera att värmen blir mycket "bra". Det är bara det att sommaren hägrar och det vore hemskt skönt att slippa denna värme. Vad är det för fel?? Tacksam för ledtrådar och hjälp.
Glenning i GBG.

BOBBO
Det är Värmeventilen som behöver bytas
Deliq
Eller renoveras, se mektipsen..

M V H // Deliq
BONO_ONE
Tack Wald.
Har du någon aning om vart den sitter på min 520 -86.
Sitter den längst in i motorrummet, med två slangar anslutna? Jag hade isär dom i dag och rengkorde dom samtidigt som jag fyllde på med ny kylarglykol. Jag kanske skall kolla om jag får ström fram genom kontakten.....

BOBBO
Ma
201
Matskoolio
328iCab -96
535iA-97
318iS-90
På min 520iS E28 hade jag "antingen-eller" värme! Om värmevredet var helt avstängt kom det ingen värme. Öppnade man lite grann kom allt! Då berodde det på att sladdarna hade lossnat på kupetempgivaren.Den sitter i pappen bredvid rattstången nere under instrumentpanelen. Den som det även sitter en vacuumslang ansluten på!

OO=00=OO
Ägt:525E12-535iE28-520iSE28
525iE34.
Vill ha:540iE39
rsarits
Jag har en 520 -85, på den sitter ventilen under huvudbromscylindern. Min ventil fungerar, men den orkar inte stänga helt, så det kommer lite värme även om vredet står på kallt

Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.