|
|
|
|---|---|
|
Helt plötsligt går det inte låsa/låsa upp bilen med knapparna på nyckeln. 4 minuter tidigare gick det bra att både låsa och låsa upp utanför affären. Detta gäller båda nycklarna. Har någon råkat ut för detta? Är det något som jag kan göra eller måste den lämnas in? /Erik | |
|
ju det kan du göra själv.Här på forumet finns det många duktiga som kan hjälpa dig.Hoppas dom hör av sig.Det är bara initiere nycklarna(koda om) eller vad det kallas.Det finns säkert i instruk. bok där står allt hur man initerar nyckel.Det hände mig oxå på E39.Så en kile här på forumet hjälpte mig. lycka till sutko |
|
|
Finns det månne risk för en massa radiosändare i området där bilen stod? Hade samma problem vid mitt förra jobb i centrala Sthlm där en massa ambassader sitter med en massa radiokommunikation. Tydligen störde detta ut frekvensen för fjärren för när bilen väl gick upp och förflyttades några hundra meter så fungerade allt precis som vanligt igen. Detta hände mig massor av gånger, löstes genom att hålla nyckeln riktigt nära bilen. Vi hade samma problem en gång i tiden när det undersöktes med en trådlös bredabndsuppkoppling. Man får väl vara glad att ambassaderna i alla fall inte låste upp bilen... |
|
|
Det står inget, vad jag kan se, om initiering av nyckel i instruktionsboken. Problemet med att fjärrlåsningen finns kvar även om bilen flyttas. Ett annat problem som måste uppstått samtidigt är att volymen på radion är jättehög när radion sätts på trots att volymen var normal när radion stängdes av. Det känns som det är något övergripande fel. Fler teorier? Annars får det bli verkstadsbesök...suck /Erik |
|
|
Har samma problem på min E61 535 -05 (båda nycklarna). Var på BMW i Danderyd för felsökning. De konstaterade att antennförstärkaren i bilen behövde bytas. De bytte men problemet kvarsod. De menade då att det kunde vara kabelbrott då antennförstärkaren ej fick signal/ström. Någon gång när jag lånat ut bilen har nyckeln fungerat vilket får mig att misstänka min mobil. |
|
|
BMW535Touring Fick du bukt med felet Jag har en 525d 04 med det problemet efter att bilen har varit på lackering |
|
|
På min 530 var det kabelbrott till sensorn för fjärrlåset som sitter i bakluckan över rutan. Detta botade också alla konstigheter med radion. /Erik |
|
| Haft samma fel på min 525i e61 -05. Bmw bytte antennförstärkaren, som tydligen var fuktskadad (!) Har iaf. fungerat sen dess. | |
|
Intressant. Jag har också lackerat backluckan. Var lackerade du om bilen ? Erik. Fixade du kabelbrottet själv eller lämnade du in bilen och i sådana fall var ? |
|
|
Jag lämnade in den på Autopartner i Växjö. De började med att byta sensorn (tydligen inte ovanligt) men då felet kvarstod fick de felsöka och hittade kabelbrottet vid gångjärnen till bakluckan där kabeln legat klämd och böjts vid varje öppning/stängning av luckan tills kabeln till slut gått av. Jag fick min "gamla" sensor tillbakamonterad och fick pröjsa för felsökning. /Erik |
|
|
Hmm.. Uplever samma probelm med mina nycklar. Jag har 3st totalt och nr1 funkar hur bra som helst. Men nyckel nr 2 funkar lite halvdåligt och är svår att låsa upp med samt låsa.Måste stå väldigt nära och trycka flera gånger. Nyckel nr3 funkar inte alls.Går ej att låsa/låsa upp med fjärr samt att radio är fel och språket är på tyska. Har ingen betydelse om jag avänder den ett tag eller ställer in allt som är fel. Samma sak nästa gång. /Pelle |
|
Transocean |
E60 måste vara en riktig skitbil, långt ifrån Audi-klass m a o??? |
|
Transocean: skit snack! En av de bästa bilarna jag någonsin kört. Dock så är den tekniktung vilket märks ibland, men inte alls ofta. Det skrivs mycket mer om problem här än det görs om hur nöjda vi är med bilarna, så därför kan det verka som om att det är en dålig bil. Perrab: Det låter som om att du inte använt nycklarna på länge. Kör en längre tur med de nycklar som inte fungerar. Batteriet till fjärren laddas när den sitter i tändningen uder körning. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| haft samma fel de bytte antenförstärkare | |
| Nu har mitt fjärrlås pajat också, lite jobbigt att öppna bilen med nyckel eftersom larmet går. Vad kostar bytet av sensor? Kan man avaktivera larmet? Roligt för grannarna när larmet går varje morgon vid halv 7. | |
|
Äger en e61. 520 d -06. Sedan en tid problem med fjärrlåsning. Började med att det fungerade bara ibland men nu fungerar det inte alls. Radioinställningarna försvinner med. Alla andra funktioner fungerar på bakluckan, såsom regbelysning, spolning, torkning etc. Min undran: kan man på ngt sätt diagnosticera huruvida det är kabelbrott eller förstärkaren? Att det enbart är fjärrlåsningen och radioninställningarna som försvinner tyder på att det är förstärkaren, eller?? Tacksam för alla svar |
|
|
A: Kabelbrott vid gångjärnet till bakluckan. B: Fuktskador i elektronik/antennförstärkare, som sitter under plastkåpa/"bakspoiler" ovan bakrutan. Denna elektronik måste alltid silicontätas, åtminstone om du tvättar med högtryckstvätt. Var försiktig när du spolar bakrutan upp mot övre bromsljuset och plastkåpa/"bakspoiler"! Spola inte in under plastkåpan!!. (Demontera plastkåpan och kolla så förstår ni vad jag menar...) Min är en -06 och jag har ännu inte haft några problem med B. Men det är nog bara tack vare att jag gjorde i ordning detta i förebyggande syfte... Kabelbrottet väntar jag på, det är bara en tidsfråga. Jag har senaste halvåret fått varning för bromsljus vid två tillfällen, så det är nog på gång... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.