|
|
|
|---|---|
|
tja undrar om carsoft.varför funkar inte det på min E34 540 den är inport.jag har hört att man inte använnder stifft 7 som på svensksålda bilar varför. jag får inte carsoft att funka kommer upp ingen kontakt med datorn. TACKSAM FÖR SVAR pata N | |
|
Har använt carsoft utan problem på alla mina bilar varav 2 är importerade. Det ska inte spela ngn roll var bilen såldes ny, de byggs ju av samma tillverkare oavsett försäljningsland. Du måste ha tändningen påslagen (bara så att du inte ha missat detta). Du måste ha en laptop med seriell port, usb-omvandlare m.m fungerar dåligt. Diagnoser kräver att batteriet är friskt, annars kan ddet hända att man får dålig kontakt med vissa moduler. Koppla gärna in en ctek eller liknande innan du börja med diagnosticerandet, då garanterar du strömförsörjningen. Om det ändå inte fungerar, vad har du för carsoft och vad har du för interface? De måste vara kompatibla med varandra. |
|
|
Stift 7 i den runda pluggen i motorrummet? Denna används för styrning/återställning av serviceindikatorn, används ganska säkert på alla marknader precis som Limpur skriver. FP |
|
|
jag har ediabas obd 2 interface och carsoft 6,5 pata N |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är det så konstigt att det inte fungerar ?? Till Carsoft använder man ett för Carsoft 6,5 avsett interface till 20 pinnars diagnospluggen på en 93a. ///MVH Hasso Länk |
| vad ska jag ha för carsoft då rå om inte 6,5 funkar men unifix sa att det skulle funka med carsoft 6,5. jag kanske moste ha den där svarta lådan på sladden för den har jag inte den som sitter mellan datorn och bilen har jag sett att det finns att köpa men jag kan inte sånt här så bra. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du lär ha BMWs Interface for 6,5 om du ska använda Caroft 6,5 mjukvara. Unifix tar 1295, men man köper den direkt från tillverkaren i Kina För 800 spänn. www.one-stop.factory. leverans 55 timmar ca. Se annat inlägg. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
hasso. Vad skall man ta för frakt för att få den för 800? och hur ligger det till med tull mm? /Ian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.