|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kolla på sidan 2 i TIS om Car & Key Memory functions: Länk Confirmation Confirmation without anti-theft alarm system o active o not active If "active" is selected, the locking or unlocking of the central locking system of a vehicle without anti-theft alarm system is verified with an optical or acoustic signal. The optical or acoustic signal is dependent on the respective national version. This setting is effective when the vehicle is locked or unlocked either at the lock or with the remote control. E38, E39 from 09/99, E46, E53 - not E52, R50, R52, R53 Please note: On E46 vehicles, the fault memory entry "07 Anti-theft alarm system" is stored in the basic module. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Det där är ju helt perfekt, men hur programmerar man? Hos BMW? //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Man hör med BMW osv. Men läs gärna texten ovan ang "The optical or acoustic signal is dependent on the respective national version". BMW är extremt petiga med att ändra i landsspecifika funktioner osv. Men som sagt, kolla med dom. FP |
|
|
Lyfter denna tråden då jag frågat om samma sak tidigare men ej fått svar. Länk Nu har jag dessutom skaffat en instruktionssbok på svenska till min bil och efter lite läsning faktiskt fått uppfattningen om att det ska vara möjligt att få blinkersen att indikera vid åtminstone låsning, en del av alla funktioner i "Car Memory". Efter att också läst igenom denna tråd undrar jag nu om någon varit hos BMW och gjort och/eller kollat upp det? Visst kan jag åka till BMW och kolla, men först någon gång nästa vecka. Då kan jag väl lika gärna få fråga här så länge? ------ BMW CS #04839 |
|
|
Min bil blinkar både vid upplåsning och låsning...tyckte det var grymt irriterande så som det är kopplat orginal(har bmw-larm på bilen)... Att det ligger i "car-memory:et" är helt korrekt och det kan programmeras in av närmaste bmw-verkstad. Dock så får bilen kopplas upp mot datorn och det tar en stund så räkna med lite kostnad för det. Sedan kanske vissa verkstäder är ovilliga till att göra det, vem vet? Ibland kan det vara bra att jobba inom branschen ;) |
|
|
För att förtydliga så har jag inte larm i bilen, men önskar ändå få blinkersen att indikera. Och det uppfattade jag möjligt när man läser instruktionsboken och av några tidigare inlägg i tråden. ------ BMW CS #04839 |
|
|
Det ska tydligen inte gå på E39 tillverkade innan september 1999, din instruktionsbok är kanske avsedd för nyare E39or? Hör gärna av dig med vad BMW säger. |
|
|
DavidT86. Instruktionsboken jag skaffat är för bilar innan face-lift, har dock glömt att kolla tryckår och sitter på jobbet nu. Men det skulle ju kunna vara som du skriver att det inte fungerar på bilar innan -99. k1mzo. Helt klart en poäng med att inte låta blinkersen indikera som jag inte tänkt på! Det försvårar så klart för nyckeltjuvar att hitta bilen om den inte blinkar. Med detta i bakhuvudet så är det inte längre lika intressant att få igång blinkersen. ------ BMW CS #04839 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.