|
|
|
|---|---|
| har en 323 00a och undrar när man ska byta kamremen och allt annat som görs då? min bil har gott 9000mil tacksam för svar. vilken grym sida | |
| Kamremmen blir svår att byta då du inte har någon...Det sitter kedja på din bil. | |
| jo kom på det, men ska det inte göras nån service vid 10k mil , typ vatten pump eller nått? | |
| Du har en service-indikator, följ den! Det normala för din bil är olja-olja-insp1-olja-olja-insp2 (har jag för mig, kan minnas fel!). Min gissning är att det blir en "oljeservice" (om det är ca 2000mil mellan varje service)...Har du precis köpt bilen skadar det inte att göra en Insp2 (den mest omfattande servicen). Vattenpumpen brukar vara bytes mogen nånstans kring 15-20" mil, skadar självklart inte att byta den innan, gärna inkl termostaten när man ändå är igång | |
| okej tack så mkt för svaret | |
| På min 318E30-88 började vattenpumpen läcka efter 14000mil, vilket är ganska tidigt, men efter 15000mil är nog smart att byta. Nu har vattenpumpen till min 535E34 gått 26500mil utan byte, men det är en annan femma. | |
| Japp, och en 318 är en annan trea...;) | |
|
Min 323Ci-00 har gått 30000 mil, utan byte. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.