AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.049

M5E60 Hartge!

Sida 1 av 2
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Är lite sugen på denna m5e60 hartge..Färgen,miltalet samt så har den utr jag ute efter.......

skinn,navi pro+tv,röststyrning,blåtand,HUD,Pro logic7 m.m..

Men jag tycker att priset är lite för högt för att vara en 05...hade det varit en 06 så hade jag kanske inte sagt så mkt!!vet att hartge modellen tingar lite högre värde,gällande 21",avgassystem,sänkningen,kjolpkt,chip,invändig interiör m.m..

Finns som sagt inte så många hartge till salu.....Även i tyskland är skaran liten....

Vill inte ha en vanlig " m5e60"..

Va tycker ni andra?

Färgen är perfekt...antingen denna gråmetallic,silverstone II eller interlagosblå är jag ute..........

Det enda jag saknar är BMW Night Vision..När det blev som tillval?
Bi
3.797
Bianca

Oops länken glömde jag:)

Länk
Bi
3.797
Bianca

Gud,va man skriver illa på svenska efter några whisky:)

Det är så här att min far har en 530IAM-05 (om ni sett i mitt galleri) och jag tycker personligen att interören är för plastig i e60......Utvändigt är en m5e60Hartge hur grym som helst tycker jag med riktig sköna linjer,men invändigt så ger jag inte många kronor för!!!Tycker att min m5e39-2003 är mkt mer robust jämfört med min fars e60....säkert fler som håller med mig,ja jag e lite kluven!!!Hmmmm....va säger ni?lite kommentarer ,tack:)
Bianca.

varje gång jag ser en annons där det finns felstavningar känns inte 100% kanske jag som är extrem men mag känslam bruka stämma....
God afton:) Jo jag håller nog med om inredningen där.. Skulle jag byta upp mej i ditt och mitt läge så skulle jag nog provköra en e55 04 eller nyare:) Men jag antar att du är lite insnöad på just bmw? Mercan tycker jag är mycket elegantare än M5:an och prestandamessigt skilljer det nästan inget alls.. Lycka till:)

Man lever bara en gång!
Länk
Ja den där annonsen hade inte många rätt, även jag får en skum känsla..
Bi
3.797
Bianca

Därför vill jag HA en m5e60 hartge..

Länk

Nån som vet nåt om auto prestige?

Bianca:

Senaste jag pratade med Gustav om just M5E60 Hartge visste han om en till salu. Skicka ett mail till han och hör om den kanske fortfarande är till salu

Bi
3.797
Bianca

I värsta fall kan man ju alltid be om utdrag på garanti åtgärd/servicehistorik av BMW.........

Kollade nyss på mobile o där fanns 2 st " m5e60 med Hartge optik" men det var inga riktiga M5 Hartge förädlade bilar...

kanske lika bra att kolla på Hartges egna hemsida!

Som sagt så växer dessa bilar ej på träd........Nu när våren börjar närma sig så är jag riktigt sugen på en sådan....men jag är lite velig när det gäller plastigheten som sagt.......................

Vad hade ni gjort i mitt ställe???

Med tanke på mitt jobb så har jag haft möjligheten att prova o jämföra en M5e50 vs M5e60 Hartge och det är som att jämföra en 320 med en 325/328 faktiskt!!!!

Visa användare
128
putte,m
m5 e39 99
hej bianka
att den nya m5 är plastig stämmer bara om den inte har stora skinpaketet
med skinn överalt och alakarta tak,hatthylla, sen tycker jag att komfort stolarna är 100g skönare snygare än dom som är orginal det kommer var saker jag sätter högt när jag nästa vinter letar rätt på min dröm tjej .

har hittat en m5 e39 99 AC Schnitzer ACS5 Sport 7000 mil med 460 kusar och allt annat godis som den besitter orginalt bara att ha aktiva dfs stötdempare är nise får se om den kvar om en månad då är den min min bara min.
lyka till i ditt sökande bianca :=)

putte,m
G-Power's version av M5E60 är den ultimata OM man kan få den med manuell-låda, annars får det vara..Gällande bilen i länken så får man ju en NY M3E92 för de pengarna, vette katten om jag inte skulle köpa en sån istället om man ändå skall ge ca 600"...
Nu har de "maxat" G-power M5:an! Länk
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Snygg bil, även om jag har lite svårt för hjul som är för stora. 21" med den profilen är ju bara jobbigt. 19 eller 20 är fullt tillräckligt.
Svårt att hitta en ny e92 m3 för det priset, iaf om man vill ha m-track mode och lite utrustning. Men man hittar ju fint utrustade m3 e92 med 500 mil på mätaren för det priset. Är ju lite mer utrymma i nya m3'an än gamla, mer komfort också.
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Oj, tryckte enter lite för fort..
Men m5 e60 är ju förbannat ball också, hartge-kitet var snyggt utan att vara för skrikigt. Men om det är värt så mycket extra kan jag inte avgöra.
oFFkeFF: På Länk hittar du nya M3 (Sedan & Coupe) från ca 60" Euro...M3 Cab från ca 68"...
Buspelle
Delar fullständigt uppfattningen beträffande inredningen. E60 är ett klart nedköp jmf E39 i det hänseendet. M5E60 är dock en underbar körmaskin och den här ser väl trevlig ut. Dock fel pris.
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Oj, det var ju en hel del mycket billigare än hemma. Men skulle inte köpa en e92 m3 utan m-drive.
Hur mycket kostar det att uppgradera en vanlig M5e60 till hartge med chip o allting egentligen?

When batman takes a vacation he does the Gumball
M5
14
M535i
[E87] 118d -10
150,000 om ja inte har fel...

Bmw Följer Inte Utvecklingen, Dom Leder Den.
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Starre: Lustig magkänsla du har...ägaren till firman är om jag inte minns fel, dansk? Därav stavningen..
Utbudet han har är inte heller illa.
Borde nog ifrågasätta din magkänsla ibland..
Och stavning :-D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.