|
|
|
|---|---|
|
Vill ha fram skönsången från bimmer-sexan :-) Har tittat på eisenmann 2x90 mm, sport eller race ??? Tips på andra fabrikat, priser ? Beställer gärna från the states.......... Tack på förhand !! /J | |
|
Kör med vischnu system men jag tyckte det var för mycket vibrationer/ljud, ferrita bytte bakdämparen vilket hjälpten en del. Men ferrita är på g med ett eget system, kan nog vara ide , om man vill göra förändringar på systemet eller lyssna köra i verkligheten, mitt kan dul alltid höra på om du är i gbg trakten. |
|
|
Var inne på ferritas sida och kollade, finns inget färdigt än..... Vad tror du det kommer att kosta mellan tummen och foten? Såg i tidigare inlägg att du tyckte din lät lite för mycket på lägre varv. Vet du hur många decibel du har i det registret. Eisenmanns "race" system ligger på ca: 85 decibel i det registret och lite lägre på högre varv (orginal på ca: 73 decibel) /Jari |
|
|
De kommer att ta fram det på en av våra bilar enligt heartware. Det var inte decibelen som var det största problemet ,utan vibrationerna. Har ingen decibelmätare eventuellt står det vischnu eller hamann hemsida. Men det är nästan hopplöst att höra på nätet hur ett system låter. Är du ute efter effekten skulle jag börja med downpipes, ur har ett par för 650 dollar |
|
Angeleyes |
Så fort min bil kommer åker Eisenmann på! Har läst en hel del inlägg och lyssnat på olika ljudfiler. Eisenmann verkar vara oslagbara i både kvalitet och sång! priset skiljer sig en del från övriga alternativ, men värt every penny:) Har dock samma fråga som Jarra: Sport eller race...hmmm ? |
|
Hej Angeleyes Kolla din PP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.