|
|
|
|---|---|
|
nån som vet hur man demonterar sidorutorna bak på e 36? sitter ju me en skruv vid prylen man öppnar rutan med, . men gånggärns-sidan vet ja inte, sitter dom bakom plasten på b-stolpen eller tro=?? | |
| Du får plocka av alla lister o annat trimm på insidan så ser du är bara ett par skruvar så vitt jag vet sen.. | |
|
Börja med att skruva bort två skruvar under handtaget, skruva även bort låspinnen. sedan sitter bara dörrsidan med clips. sedan så finns det en list i överkant som sitter med 3 svart clip ta en tång och ta bort dom sedan är listen lös. Måste även skruva bort den svarta plåten som sitter på utsidan i framkant av dörren sitter med 2-3 skruvar. måste bort med en list där också! sedan så vevar du bara ner rutan en bit så ser du hur allt sitter! bara att rycka lös armen från de vita clipsglid grejen. Hoppas min beskrivning går att förstå Mvh Jon |
|
|
Är det en coupe? Isf får du loss fästet i bakre kant till bakrutan, "pluggen" på utsidan , eller insidan? och sedan skruva loss). Lossa det lilla locket på säkerhetsbältet på framsätets säkerhetsbälte (B-stolpen). Sedan lossa den bult som sitter där, så kan du ta bort säkerhetsbältet. Bort med panelen efter B-stolpen (kommer inte ihåg hur den sitter med klips, men tror det är att rycka loss i överkant, sedan lyfta upp för nedra kant för att få den att släppa). Sedan så har du två skruvar som håller fästet till säkerhetsbältetshållaren (du ser vad jag menar, tror dem sitter med torx), lossa dessa och du ser sedan två hål i plåten, i dessa hål får du skruva loss de bultar som finns. TROR det är 13mm mutter, eller så är det väl 10mm? Lossa dem och rutan är lös. Tänk dock på att du antagligen har en liten kabel till alarmet som sitter fast i rutan, så ryck inte ur rutan! OBS! Denna beskrining är efter ca 50cl barcardi, så minnet och stavningen är något begränsad. Men läs detta och kör försiktigt, så ser du efter vägen hur du ska göra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.