|
|
|
|---|---|
|
Det kan låta som det är en gammal gubbe jag snackar om men det är det inte. Har en 523i -98 som nu slagit över på 10000mil. I helgen så gjorde den ett litet småryckande för att sen låta det vara kvar. Jag skall förklara felet så bra jag kan för att se om det är nån som eventuellt kan säga mig vad felet är. Den smårycker vid belastning från 1500rpm på typ alla växlar och sen hela registret. Den är också orkeslös och fenomenet känns som om det vore bensintorsk men den är fulltankad. Det underliga var att det bara började "så där" och det gör ingen skillnad om den är varm eller kall. Vad jag ochså vill tillägga är att den är något mer svårstartad nu typ att man får dra den på startmotorn i nån sekund mer än vanligt. Har nån upplevt samma problem eller har en aning vad det kan vara???... Själv vill jag tro att det eventuellt har med Bensinfilter eller nåt liknande att göra med tanke på orkeslösheten. OO=00=OO Go & Gla Kekschokla | |
|
Jag skulle kunna tänka att det är bensinpumpen som håller på att ge upp, kanske lite mil för att vara den men skulle nog kolla upp i alla fall. Jag fick detta problem på min semester i Österrike för två år sedan, fick byta hos BMW i Kaprun, surt för resekassan men tjänade ändock ca 1000:- jämfört med byte här i Sverige. Lycka till NoFear <¤¤00¤¤> |
|
|
Har fått en tid hos Wölkes här i GBG på onsdag. Man kan ju påpeka för dom att dom ta en ordentlig koll på den. Vad kostede det att byta pumpen för dig?? OO=00=OO Go & Gla Kekschokla |
|
|
Igensatta insprutningsmunstycken? Har du provat insprutningsrengöring, typ Redline oil eller motsvarande? Kostar inte så mycket och finns på de flesta bensinstationer. Kör du på 98 oktan? För lågt oktantal kan ge ryckighet. Dock tror jag mer på insprutningsmunstyckena. Mvh |
|
|
Kör alltid på 98 oktan. För att förhindra just ryckighet *S*..... OO=00=OO Go & Gla Kekschokla |
|
|
Har du bytt tändstift? Om de är slitna missar de tändningar och kan ge ryckighet. Skall bilen servas snart? Om luftfilter och eller bränslefilter är igensatta kan det också ge ryckighet. Mvh |
|
|
Jag hade ryck i min fd 528, det visade sig vara en svänghjulssensor. Sedan gick bilen toppen. Tipset är att lämna in den till en BMWverkstad direkt. /Simon |
|
|
Gjorde en Inspektion I för ett tag sen och efter det så har jag hunnit med en OIL service också. Jag kör ca:4500mil om året så det är täta servicar. Vir Insp I så bytte dom tändstift men vad jag vet så är aldrig Bränsle filtret bytt.....hmmm OO=00=OO Go & Gla Kekschokla |
|
|
"simon_en" Var det dyrt att byta den??...känner viss orolighet att detta kan bli skitdyrt. OO=00=OO Go & Gla Kekschokla |
|
|
"Danne523" Jag tittade på min faktura från Kaufmann BMW i Kaprun, den sa 2400 ATS, jag vill minnas att 100 ATs då var ca 65 kronor. Sedan gick min försäkring in så det var en lönande affär :-)) samtidigt som det tog lite på reskassan. NoFear <¤¤00¤¤> |
|
|
Lugnet tillbaka!!!! köpte en STP akutrengöring på vägen hem från jobbet och ut på R40 och toppade bilen i 5min. Allt borta och den går som tidigare.....Troligen var det dålig soppa sist jag tankade. Det var en Shell Automatstation på Hisingen så antagligen var den rööten Love the Bimmer and it will love you!! OO=00=OO Go & Gla Kekschokla |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.