|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett dilemma...Min oljelampa lyser, den varnar för (lite olja), men det finns olja. Den varnar bara när bilen är varm? Vad är felet? Nån som vet? Vad kan detta kosta mig? jag har en 535-90. | |
| Det låter som om oljepumpen inte orkar hålla trycket när oljan blir varm. | |
| det blir inga bekymmer pga att det är olika cylindervolym?? | |
| det inlägget hör hemma i en annan tråd... | |
|
För att klara göra så är det alltså låg nivå på oljan den varnar för och inte lågt tryck? Troligaste felet om den är nivån är att givaren har gett upp, sitter om jag inte minns fel en nivågivare (en flottör) i tråget. Vill minnas att den är enkel att demontera när man byter oljan. Gå¨r ju att plocka loss den och kika på den samt mäta upp den. Är den paj och det inte går att fixa samt man inte vill köpa en ny är det bara att byggla trådarna vill jag minnas. |
|
| Har problem jag med, oljetryckslampan lyser och även ibland nivålampan när jag stänger av bilen men tycker nivån ser bra ut på stickan. Vad kan vara felet? | |
|
Har problem med bilen, igen.. Nu lyser oljetryckslampan när bilen är varm och går på tomgång. När den är kall lyser den inte. Har bytt givaren men problemet kvarstår. Kan det vara oljepumpen? Gått 22.000 mil. Nyss bytt olja till 10-50 och filter men det hjälper inte. Även hällt i en tillsats som ska göra så lyftarna ska bli lite tystare. Vad göra? Så fort jag gasar till så slocknar lampan |
|
|
Många ggr beror lågt oljetryck int epå pumpen utan på att lagren börjar bli dåliga Vad hällde du i för olja? 10W50?? |
|
| Förlåt jag lånar tråden. Ja, hällde i 10W50. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.