|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, passar dämpare från en e34 på en e28? passar andra chassidetaljer, vilka isåfall?. e28 saker är nämligen ofta dyrare :) Mvh /Robin | |
|
hej ta en gammal biltema katalog och kolla om art_nr är lika. lika = passar. så brukar jag göra iaf sällsynt att någon del passar men ibland så. Micke |
|
| tänkte om nån hade testat :) men det är väl bara testa själv och se, dom passar nog tror jag | |
![]() 13.411 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Det är en hel del olika typer av dämpare på E34 modellen. Hittade denna Länk bilden i ett annat inlägg (annat forum?) som beskriver de olika typerna som funnits. Det är således inte helt trivialt att hitta rätt (även om E34 och E28 skulle ha samma dämpare). Tittar man i ETK säger den att E28:ans dämpare bara passar till E28 (behöver dock inte vara sant - detta är vad ETK säger - jag har själv inte provat eller jämfört dämpare mellan E28 och E34). |
![]() 13.411 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Gjorde som minijonte tipsade och kollade i Biltema katalogen. De har olika artikelnummer mellan E28 och E34 och då kan man vara ganska säker på att de inte passar mellan varandra. |
| tror det blir biltema, dom är billiga och går dom sönder får man ju nya.. funkar tills vidare. köper nya framfjädrar samtidigt för dom som sitter på är kapade av tidigare ägare, och alla vet vi hur värdelöst det är :) | |
| Har för mig att E34dämparna är längre. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.