|
|
|
|---|---|
|
Var inne på mekonomen i dag angående motor olja, Dom menade att castrol TWS 10-60 har blivit utbytt mot Castrol EDGE 10-60 stämmer detta?? Vad skiljer då dom 2 oljorna åt...?? MVH John | |
|
Samma olja. Däremot är Edge Sport 10W-60 ICKE samma olja. |
|
| Utbytt stämmer f.ö inte. Detaljhandel = Edge 10W-60, TWS= BMW | |
|
Detta stämmer överens med mina tankar... Trodde inte riktigt på killen bakom disken.... vilken tur att jag inte shoppa olja idag.... MVH |
|
|
Annars kan man beställa 24 liter TWS från "Ewing Oil" (Dallas)*haha*:-) : Länk 230Euro inkl frakt. 1 liter kostar 8.65 Euro! |
|
|
En liten miss av mig när jag bröt mot reglerna, därav är mitt svar raderat. Dawwe: Den firman säljer väl inte till Sverige? Nach Schweden -nicht angegeben. (översätt någon?) |
|
|
Till Sverige - ingen info (fritt) Viktigaste raden är nedan Versand nach: Deutschland, Österreich (skickar till: Tyskland, Österrike) Dom kan skicka ändå, enklast att maila och fråga. Hoppas inte för mycket i detta fallet. Jag köpte från Länk Lite dyrare men funkade perfekt. har filter od. oxå. /Rolf |
|
| Isak5503: "Juing oil" skickar till Sverige, 24 liter för 225 Euro inkl frakt..."som hittat" | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hmm glöm inte ev tullavgifter som kan tillkomma. ///MVH Hasso Länk |
| Hasso: Inte när man handlar inom EU...."Juing Oil" finns i "der Vatersland":-) | |
|
Det är perfekt. 700:- för ett oljebyte (8l). Vill man inte lägga ut alla pengar nu kan man t.ex samköpa två eller tre eller fyra stycken. Eller köpa en slatt SLX 0W-30 till resten av ens fordonspark. Eller så lagrar man oljan som en investering. Den går att lagra och har väl aldrig blivit billigare med tiden. Jag gillar Eu, i det här avseendet iaf. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.