|
|
|
|---|---|
|
Har köpt en M5 E39 2003 årsmodell och undrar om jag har original dvd spelare i bilen? Bilen är utrustad med 16:9 navi original och här följer utustningskoderna för all multimedia som bilen har: 609 Navigation system professional 620 Voice input system 644 Prep. for. mob. ph. bluet. interf. Vad innebär allt detta??? 672 Cd changer bmw for 6 cds 752 Individual audio system. Mao ingen dsp, eller? Tack på förhand..................... | |
|
Det står DVD på navenheten där bak om du har en MkIV nav. På E46 kom MkIV i och med modellbytet September 2002 när modellår 2003 började tillverkas. Du kan bara använda den till navskivor, det är ingen DVD spelare som du kan se på film med. |
|
|
Jo 644 betyder att den är Bluetooth förberedd för telefon. |
|
|
Individual Audiosystem= ännu bättre audiosystem med 2st 10" subbasar i bagageluckan som spelar upp emot bakrutan. Det enda riktigt trevliga fabriksmonterade audiosystemet i E39 om du frågar mig. Mvh Asken |
|
|
Från modellår 2003 (tillv fr 09/2002) så är navigatorn MK4 vilken är DVD-baserad. Både kartor på DVD och CD fungerar. Tidigare så ingick även TV-funktionen i 609 men fr o m detta modellår så fick man köpa till den separat. 620 är talstyrning av navigator och telefon. Aktiveras med en knapp i ratten. Som Asken säger så är 752 trevkligare än DSP. ___ //Ulf |
|
|
Det va ju lite synd, inte för att man använder tv speciellt mycke men hade ju inte skadat om man hade funktionen hehe. Jag trodde samtliga e39 med 16:9 hade tv och dvd (filmer) standard. Programmer: Om jag har förstått rätt så fanns tv funktionen på årsmodell 2001 o 2002 men inte på 2003?? Om jag vill ha tv så måste jag ha tv modul i skuffen eller hur? Kul att ljudet är det bästa, jag som alltid trott att dsp är den bästa till e39 efter all läsning. |
|
| Ja du behöver detta: Länk | |
|
tv funktionen blev tillval från 01 när 16:9 kom....... På 4:3 var det standard |
|
|
Kapar tråden lite Vad behövs göra förr at kunna spela upp DVD-filmer i 16:9:an ? Henrik |
|
|
Då behövs en sådan här,under förutsättning att man redan har tv-funktionen: Länk |
|
|
Bianca: På min 530 tillverkad 08/2001 så ingick TV-funktionen i Navi Professional. Kostade 3060€ i kombination med Businesspaket eller 3210€ utan Businesspaket. Till min M5 tillverkad 10/2002 så ingick ej TV i Navi Professional. Navi Pro kostade då 2690€ och TV-funktionen 800€. ___ //Ulf |
|
|
Hej! Spinner vidare lite på Houkes fråga. Någon som installerat en sådan som Bianca länkar till? Är det plug and play om man har en TV-modul installerad? Blev lite sugen på att slå till på en sådan och en TV-free kabel för att damen ska kunna titta på något annat än hastighetsmätaren när vi är ute och åker.. ;) Det var inte såå blodigt pris ändå. Tv-funktionen har jag ingen användning för längre.. :( /Wiberg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.