AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
965

Värde M5 -89

Sida 1 av 2
Måste nu tyvär sälja mitt monster. Har haft den på annons för 79000:- och många har hört av sig men alla verkar tro att den är värd 60000:-!!! Så min fråga är: Hur mycket kan man begära för den?

18700 mil
Svart buffelskinn
All el utom stolarna och farthållare
3.8 fälgar + 17" reserv
Servicebok + lite kvitton
Nybytta skivor och belägg fram
Ny kylare, vattenpump och termostat
Klima
Nylackad sommaren 2001 pga inbrottsförsök
Den går väldigt fint och rent, allt fungerar som det ska
Finns alltså inte en repa eller buckla på bilen!

Har nu satt den på 73000:-

Det finns inga för stora motorer, bara för små plånböcker!
-:BeeMWe:-
Man får tag i en exakt likadan i Tyskland för 50 papp, 3.6 motorn är inte speciellt eftersökt. Så deras bud på 60 papp är kanske lagom. Kostar lite att ta in en import också.

Men prova att ha kvar den ett tag så kanske nån nappar, trägen vinner. Vem som är trägen i detta fall, köpare eller säljare är upp till dig :)

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Skulle inte gå under 60.000 kronor. Det finns säkert någon som är intresserad av att köpa den för mer än 60.000 kronor. Det är en mycket speciell modell och mycket sportig så släpp den inte för billigt, då kommer du inte att kunna sova i framtiden.

//Schnitzer
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Hej,
Du får inte sälja min gamla pärla för billigt!

Är ju en del nybytt på den (måste kostat dig massor)

Tycker inte du ska gå ner en spänn i pris. Allt under 80' är billigt, den är ju nylackad och den går ju kanonbra. Men så kan man ju oxå hitta bilar som den här:
Länk

Kanske inte borde säga det för att göra dig besviken men jag köpte bilen för 60'. Fast det berodde på att köparen var tvungen att sälja omedelbart pga reperation på huset, så priset var alldeles för billigt.

Lycka till!
(varför ska du sälja den förresten?)

//Daniel
Dannemann: Tjena! Anledningen till att jag ska sälja den är att vi behöver en kombi. Får en liten hundvalp precis innan semestern. Och jag tänker inte släppa in den i baksätet på M5an och förstöra skinnet. Det kommer en och tittar på den i morgon. Han har en Audi S4 Avant som han vill byta mot. Det blir ju lite effekt förlust, men jag tycker S4an duger utmärkt. Plus att det är dragkrok på den. Slipper man låna farsans bil när man ska dra båten. Men vi får väl se. Ska du redan sälja din 750?

Kahuna
Dannemann!:
Hur mycket ville du ha för din 750?
Jag är på G att köpa en sådan nämligen men orkar nog inte att åka ned till Tyskland.

Maila mig gärna: Roger.Halvarsson@telia.com

Ha det så gött!
// Roger A.K.A Kahuna
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

// BeeMWee

Ditt inlägg, verkar mest vara ett uttryck för den berömda svenska avundsjukan.

Jag undrar bara varför du nöjer dig med att föröka ’pladdra’ ned ovannämnda M5-bil så lite.

De billigaste M5-liken på mobile.de, innehållande en sådär 630.000 fordon varav ett 40-tal 3,6or, ligger ju kring 30 strecket.

Med ett liknade resonemang om ”rimliga” priser i Sverige med hänsyn till marknaden i Tyskland för andra Bmw-modeller - säg tidiga 320 (e30) 88-90, så borde priserna på dessa i Sverige ligga kring 4500-9999 kr - säg max 15000 kr för riktiga ’superduper’ exemplar. De biligare e30orna på mobile.de (med 630.000 fordon i databasen), vilka väl är ett 100-tal, ligger ju klart närmare det lägre intervallet ovan.

Den billigaste farbara e30orna i mobile-databasen återfinns kring 1500 kronors strecket, men som sagt du kanske fick mer än 15 000 kr för din e30, eller ?

Visst kan man säkert köpa mycket billiga ’M5-objekt’ i Tyskland, men det är väl ändå ganska onödigt då sådana med säkerhet finns på närmare håll, men det var väl inte ett sådant objekt det frågades om här…

//Gutte

Ta det lugnt, tror just med tanke på det ringa utbudet att du faktiskt borde kunna få minst det du begär nu.

Jag håller nog med Danneman ovan, allt under 80 kkr måste nog ändå anses som billigt, om nu bilen är så fin som du beskriver.

Angående ”lycksökare” är nog detta tyvärr en konsekvens av att du annonserat ganska flitigt ett tag och samtidigt successivt sänkt priset. Du riskerar därmed att hamna just i en situation där du fångar upp spekulanter av just denna typ (pga. att det framkallats förväntningar om ytterligare prissänkningar, på grund av tidigare annonser, enligt logiken igår 79 idag 73 i morgon……kanske kring 60).

Bestäm dig för ett pris och HÅLL på detta. Om du inte kan få ut vad du tycker bilen är värd behåll den.

Bilen är ju trots allt lite udda/extrem så man får nog vara beredd på att vänta….länge, om man vill ha ut ’rättpris’. (pga. av att ”matchningstiden” köpare-säljare helt naturligt är relativt lång för mer ”udda” bilmodeller).

Birka: Andldedningen till att jag har sänkt priset är att jag har en bil som jag kan köpa när som helst, och därmed vill bli av med min så snabbt som möjligt.

Väl talat "Birka", undrar även på vad herr BeeMWee grundar påståendet att 3,6 motorn inte är speciellt eftersökt, har aldrig hört att så skulle vara fallet, den är väl minst lika eftertraktad som 3,8?
Det är ingen vanlig bil M5 E34, M3 E36 finns det flera gånger mer exemplar av, dessutom är M5:orna byggda för hand i München-Garching, vilket ger kvalité utöver det vanliga. 60 papp är ju rena skambudet för den 89:an!

//Sniffer
Tro vad ni vill men bespara mig från spydiga kommentarer som kommer från någon bakom en dataskärm...

Gutte: Var har du annonserat ut den förutom här?

Har den även på Blocket och Mobile. Men det konstiga är att det ringde en bilhandlare som sett mina till salu skyltar i rutan på bilen, och ville ge mig 70000:- direkt för den. Därav min fundersamhet om buden på 60000:-. Den är FRUKTANSVÄRT välskött!!!

Vad var det för bilhandlare, en som vill betala lite nu och resten när han sålt den.
Akta dej det finns många typer därute.

/Bimmerman

Länk
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Gustav!
Klart, en kombi med dragkrok har ju lite fler användningsområden än en M5 och en S4 är säkert en trevlig bil... (har dock aldrig kört någon)

750:n, jo om några veckor ska den säljas, ska byta lite grejer och besiktiga den först.

Khuo,
Du har fått mail om 750:n

//Daniel
Gutte: Låter som du borde lämna den till någon känd BMW återförsäljare, liknande BMW Solna så de kan sälja den åt dig ? De kan säkert ta ut ett högre pris så du tjänar på det endå.

Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Æhhh vaaa, skulle BMW Solna befatta sig med en import bil och sælja den pš kunduppdrag? Det lšter som en saga fèr mig.

Mr C
Mmmmm för mig också, skrev det i fyllan. De lär inte ta emot den hehe.

Har ni något emot importbilar? Du -:BeeMWe:- borde skaffa dig en vettig bil innan du börjar klanka ner på andra.

Gutte du missuppfattar mig. Ledsen om d lät fel med ett "hehe" efter.

Okej! No hard feelings.
Bimmerman: Det är faktiskt en seriös handlare som har haft det företaget i ca 20år. Farsan känner han sedan innan, så det är ingen skojare.

er
256
eraabos
M3 E30-88
Birka, mycket bra talat!

-:BeeMWe:-, undrar en sak bara, så fort någon säger/skriver något emot dina påstående så är de kaxig, spydiga eller amatörer, hur kommer det sig?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.