|
|
|
|---|---|
|
kan någon person hjälpa mig å tala om vad jag behöver för delar?? ska bygga 325 e36 turbo har detta turbokitt Turbo:Helt ny T3/T4 (T04E) Intern wastegate Grenrör: rostfritt polerat grenrör byggt i 42,4 mm rör, 2,1mm godstjocklek. Avsett för undermontering av turbon Intercooler:Extra stor intercooler 4” tjock 600*300*100 mm i polerad aluminium har börja köpt lite saker till som tex *Lamdamätare *bränsletrycksregulator och ska beställa mls packning 3,5mm och pinnbultar från ppf. och nu vill jag ha svar på vad man ska använda för spridare och lmm?? hade tänkt att plocka ut runt 300hk så jag vill veta allt jag måste köpa och vart man får tag i det!=) är bara intresserad av svar från dom som verkligen vet nått om det här!! gissningar och annat kan ni skriva någon annanstans!! mycket tacksam för svar!! | |
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
. . Länk |
| en fråga till jag har! är det nackdel att ha en vanos motor om man ska slänga i en turbo?? | |
| ?????? ingen som vet eller? | |
|
palmeen jag har personligen inget som helst saning men har läst i forumet här på autopower och där ha det sagts att vanos ventilerna är för sköra eller något sådant men är inte helt säker så ta och kika lite på dom andra trådarna så hittar du nog mvh andersson |
|
| jag och min stavning.. det skulle stå jag personligen har ingen aning alls.... | |
| Går fint med vanos. | |
| problemet med vanos brukar juh bli det enorma vridmomemten som utvecklas | |
|
har en fråga jag också.. vad är det för turbo i en saab 9000 och räcker den till för ett turbo byggen i en m50b25? |
|
| beror lite på mårsmodel på saab 9000, men dem nyare har en garret gt25, räcker inte långt, max effekt man kan ta med en sådan är ca 220-240hk | |
|
ok vad kan du/ni rekkomendera för beg turbo för en billig peng? ska bli ett snik bygge.. och 240-250 låter liite snålt i en 325 med turbo så måste nog bli något större alltså |
|
| har iaf hört att man kan använda M5 spridare!! sen att man kan ta lmm från bmw 740?! är det en bra lösning kanske?=) | |
|
är det inte spridare från m5 3.6 å lmm från 535? Ride hard die free |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.