|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Satt o kolla lite på PB och hitta den här alpinan Länk Den har ju legat ute ett tag. Någon som vet nått om den? Är det svårsålt med en automat? Hittade ingen info om den i forumet.. | |
|
Alpina B10 3.5 automat är väl ingen dröm direkt. Sen att den verkar mer vara i ett halvt renoveringsskick gör ju inte saken bättre. Sen undrar jag vad han menar med fullutrustad... Dessutom så saknas massa galler + dimljus fram + stripes på frontspoilern. Sen håller fronspoilerdelen separera från kofångaren. Huven är helt feljusterad är sånt jag ser bara på en halvkass bild. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Dom sakerna hade jag inte ens sett. Jag kollade lite närmare och såg att nederdelen av framskärmen ser lite tilltycklad ut också. Vad ska man ge max för det där objektet tro? |
|
|
Har för mig att den var tillsalu förra året också... Synd på aut., den är läcker i vit... |
|
|
För min egen del gör det inte så mycket att det är en automat. Håller med om att färgen är läcker. Skulle gärna vilja har mer info om den, är trots allt intresserad av den. Nått verkar ju ha hänt med den, kanske är krockad? Kan annars bli en fin sommarbil att glida i :) Men vill ju inte att det ska vara mörk historia som t.ex den där gröna M3 GTn det pratas om. Gah jag kommer ihåg för ett par år sedan då det låg ute en Alpina, tror den var grön, för 40k här på powerbörsen. Den ångrar jag att jag inte köpte, men hade inte pengar just då. |
|
|
C.Douglas: Hör med någon på www.alpinacs.se där finns det säkert någon som har info om bilen. |
|
| Tack starre! | |
| Nej det var ju ingen vidare passform på den framskärmen som syns. | |
|
C.Douglas: Tittar man nog så ser man även: 1. Vänster fram/bak dörr har inte perfekt passform( se silver listen nedaför fönsret) 2. Fram dörrens stripes passar inte med bak dörren, den ligger högre både mot framskärmen och bak dörren. 3. Osäker men fanns det el-antenn på E34 alpina som tillval? 4. Den svarta nedre listen vid framskärmen ser skum ut antingen är det bara skit/smutsig? 5. Frontspoliern har inte guld stripes i sig borde vara i guld om bilen är stripad. Har träffat på bilar med stripes och utan men ingen med enbart stripes på bilen och inte på spoilern. Kan i och för sig vara omlack eller liknande? Det var väl allt som jag kan se utifrån bildern förutom det som andra redan har skrivet |
|
|
Vad får man för ca 40` ? Hälsningar Ando Gunnarsson Länk |
|
|
A.G: En vit Alpina med ovanstående anmärkning utan att man har tittat på den irl:)) Du kanske har mera info om bilen? |
|
|
Har tyvärr ingen mer info om bilen , vad jag vet så är det ingen "medlemsbil". Men är man spekulant så är det bara att åka och titta på den ! Hälsningar Ando Gunnarsson Länk |
|
|
Nja...inte tycker jag att defekterna som man ser var något speciellt att oroa sig för... Lite normalt "pyssel"(eller varför inte som det brukar heta "småfix" ;)) Priset tycker jag inte var helt åt pipan.. med reservation för hur den i verkligheten är i skick..maskinellt,undertill osv osv.. Mvh Janne. |
|
|
Bilen är kvar i alla fall. Har frågat om varför huv och dörr är feljusterade samt det där med frontspoilern och väntar på svar. Här är de uppgifter som finns på vv Senaste EU-regbevis del 2: 2005-06-03 Fordonsstatus: Avställd (2005-08-20) Antal ägare: 7 I trafik första gången i Sverige: 1998-03-06 Varför har den varit avställd så länge tro? |
|
|
C.Douglas: Skriv gärna vad du får för svar av ägaren på huv och dörr etc. |
|
|
Ja då var det väl dags att ge lite svar på tal om bilen, ursäkta att det dröjde ett tag, har dock med mkt resande i jobbet att göra. Jag är då ägare till ovan nämnda B10 och jag ska ge lite svar om bilen. -spoiler fram. Nylackad när bilden/bilderna togs därav avsaknad av dimljus & plastgaller, nya finns. Dock ej monterade, p.g.a att bilens endast körts från lackverkastad raka vägen in i garaget. Samma sak med att fronten ser feljusterad/hängande ut. Den är endast ditsatt provisoriskt vid fotoögonblicket. Ville prova med de nya dimljusen. Orsak till omlackning, ålder, stenskott och andra normala orsaker på en bil av årsmodell 1989 -rutlist v. bakdörr. Viss justering behövs. -stripes på fontspoiler har det vad jag vet aldrig varit på bilen. Vet att alla B10 3.5 inte lev. med stripes. Ska skicka frågan vidare. -elantenn, har mig veterligen aldrig funnits på E34, sitter i bakrutan & C-stolpe. Dock ansåg vissa att den inte var tillräckligt bra och eftermonterade antenn/förstärkare som i detta fallet. Bilen har varit till salu en gång tidigare, och jag har egentligen väldigt svårt för att sälja bilen. Jag har ägt bilen länge och då bilen används väldigt sällan så vet ju alla att bilar behöver omsorg och det är av den anledningen som jag säljer bilen. Jag hinner helt enkelt inte med att använda bilen. Så som Janne T säger, småfix/pyssel behöver bilen och jag besvarar alla frågor ärligt givetvis. Sen tycker jag att det är ganska tråkigt när man jämnför med en viss M3 GT!! Sen är det bara att fråga på! Trevlig kväll! München |
|
|
Tack München. Jag tror du missförstod mitt inlägg det jag nämnde M3 GTn, ledsen för det. Jag påstod inte på något sätt och vis att den hade liknande historia som M3 Gtn. Jag undrade OM den hade en historia som kunde vara snarlik den. "Men vill ju inte att det ska vara mörk historia som t.ex den där gröna M3 GTn det pratas om." |
|
|
Bra redovisat München. Däremot så förstår du nog hur viktigt det är med att bilderna blir bra och att allt sitter där det ska annars så uppstår det gärna massa onödiga frågetecken. Oavsett så lycka till med bilen oavsett om du behåller den eller säljer den. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Hej igen. Jag förstår vad du menar C.Duoglas, själv kanske jag lät lite väl stött. Och STEPHAN jag skulle som du säger givetvis lagt ner mer energi innan "mästerfotografen" skred till verket för att slippa frågetecken. Men nu vet jag är jag tar med mig lärdomen. Tack för lyckönskningarna, man står lite med ena benet i sälj tankar och det andra i spara tankar. Skulle egentligen kunna tänka mig att betala för att någon med genuint kunnande tog sig ann bilen och gjorde det yttre småfix som finns så jag kunde behålla den för lång tid, Någon som har några förslag på duktiga människor som kan tänkas göra detta, gärna i Kalmar/Växjö med omnejd?? München |
|
|
München: Även jag får sålla mig till de som bugar och tackar för information direkt från källan. Jag tror att oxså att bilen skulle bli mera lät såld om småfixen fixades innan plåtning och försäljning kom på tal. Det är alltid lättare att sälja en bil där det mesta redan är fixat och dessutom lättare att få ett bättre slut pris. Sen kan man inte sticka under stolen att många på AP inkl mig själv i synnerhet är extremt noga när det gäller att syna bilar eller för den delen köpa biler. Lycka till München |
|
|
En bit bort men NIFAB i Sävsjö skulle nog kunna skruva den. Bra ställe. VArför sälja när du kan njuta av den som ett vackert konstverk?:)) Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.