AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
2.127

Import av BMW 320d M-Optik el. liknande

A&
105
A&A
M-sport 328, 99
Har fastnat lite för att importera min nästa bil, har kikat runt och i stora drag är det samma priser som i sverige. Men har hittat några annonser på bilar som är galet billiga. Oftast är det ju så att om något låter för bra ska man låte bli det. Men blir sjukt sugen...

tex. denna här:

En 320d -04 för 8000eur, de känns ju som om dom har glömt en etta framför eller nått.

LÄNK: Länk

Har mailat och frågat lite om den, och hoppas att dom svarar att dom har skrivit fel eller nått. För annars låter jag mig nästan bli lurad. Måste ju vara någon hake?!? Eller står de något i annonsen jag har missat?!?!

Vad tror ni?
A&
105
A&A
M-sport 328, 99
Föresten å in på deras hemsida också...

Länk

Samma sak där, galet billigt :S Och vad jag ar förstått så ligger detta ställe inte så långt ner....
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Första länken funkar inte, den andra har en massa husbilar och husvagnar?

Mvh
A&
105
A&A
M-sport 328, 99
Nu då?!

Länk
A&
105
A&A
M-sport 328, 99
Deras svar efter mitt mail:

Hello, Thank you for being interested in our vehicle. Here at Straight EightInternational we value the customer, so feel free to ask any questionsyou may have.The vehicle is still available for sale. It was bought from Germany.Title of the vehicle is clear and has never been involved in any caraccident. It is located in London / United Kingdom at our office . Thevehicle is currently not registered in traffic. The driver seat (steer wheel ) is on the left side of the vehicle. To prove our ownership and legal of company, if you have anysuspicions about our deal, we can provide you the following : ChassisNumber of the vehicle ( VIN ) , United Kingdom Certificate of Title (vehicle ownership ) and MOT Certificate ( Technical VerificationCertificate ). The price is low because we bought it from a German auction. Thevehicle was previously owned by a company that had a debt ( loan ) atHSBC Bank. The vehicle was impounded ( taken ) by the bank and sold topay the debt. We can not sell the vehicle at a higher price because wewould pay an extra fee due to auction laws in the United Kingdom. You can check our company at www.checksure.biz using our companynumber 01353816. We are looking forward for your response. Regards!

Vad tros? Låter som ett klipp
Tänk efter lite. De hade kunnat lämna in bilen hos vilken handlare som helst i Tyskland och fått mer betalt för bilen än att sälja den för 8000 EUR i England. Det är en klassisk blåsning och de kommer att kräva att du betalar in handpenning först och sen är dina pengar borta.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Tokblåsning

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Gör det enkelt, be om deras Tax id nr, firmasregistreringsnummer för att be att få kontrollera att de betalar sina skatter hos den lokala skattemyndigheten.

Seriösa bilhandlare anger under "Impressum" sitt firmaregnr och vart firman är skatteregisrerad på vilken ort i Tyskland.

Allt går så snabbt idag och skall vara billigt så många människor hinner inte tänka efter, det var ju bra att du postade här på forumet, det sparar dig en del är min gissning:)

Mvh
Asken
Den finns inte på deras hemsida.
Länk
Efter att ha läst lite nogrannare så är det wohnmobile som säljer 320dieseln. Företaget som du har mailat heter straight8 och ligger i England och de har ingen 320d till salu enligt deras sida. Verkar skumt det här..
A&
105
A&A
M-sport 328, 99
Mm, jag vet antagligen en blåsning.

Men jag mailade från mobile eller om de nu var autoscout24.de, från ett sånt där web formulär. Så och fick svaret från straight8, och inte från den tyska hemsidan som länken går till ??

Har mailat dom om lite mer info, bad om chassi nummer så man kanske kan kolla om den är stulen. :)

Jaja, sjukt snygg iaf. Snyggaste val av inredning enligt mig :)
Jag tog mig friheten och kontaktade straigth 8. Det här svaret kom nyss.

"This is fake.
We do not have this car for sale"
A&
105
A&A
M-sport 328, 99
Nu har dom tagit bort den :S hehe... jag ska mail bomba dom straight.eight.int@gmail.com

kanske inte gör så mycket men ändå, om nån har nått virus skicka till denna adress, och hoppas att dom öppnar :D
A&
105
A&A
M-sport 328, 99
Men är detta nästa försök kanske...

Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Med föregående exempel i tråden, varför gör du inte det enda rätta, kontaktar webmaster@mobile.de, skriver på engelska vad som hänt dig så¨kan de rensa och hålla siten fri från sådana skithuvuden. Sen att ge sig på nästa länk är väl bortkastad tid:) Checka via autoscout.de istället, de har generellt lite seriösare utbud är min känsla.
MVh
asken
Ännu en kommentar från Straight Eight, nu har de även skickat en kopia till mobile.de

"Hi

This is a fraud!! Send no money and report to the police and to mobile.de.

Best wishes

Stephen Goss
Straight Eight"
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
När man söker på mobile får man typ bortse från de 10 översta träffarna jämt då de vanligen är rena blåsningar. Synd eftersom sökmotorn är så bra numera och bildkvaliteten är kalas.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
A&
105
A&A
M-sport 328, 99
Har fått svar igen från den "första bilen". Tänkte fortsätta och låtsas vara intresserad och se hur dom gör, om det kommer att dom vill ha handpenning :S

Fick iallafall chassinummer (se nedan)
Svarade att jag ville ha bilen, och skickade ett och samma svar till den adressen jag fick svaret ifrån, och ett till den som var bifogad i mailet. (den i mailet: antagligen straighteight riktiga kontakt information)

---------------------------------------------------------------
Hello,

I attached to this e-mail the papers of the car.
Also the chassis number of it is WBAAS71020FY40667

Regards!

--
Stephen Goss ( Managing Director )
Straight Eight International
158-160 Goldhawk Road
London W12 8HJ
UNITED KINGDOM
Tel. +44 703 185 8464
Tel. +44 703 185 8466
Fax. +44 207 900 2794
Company V A T. GB-836092129
Web Site. www.straighteightltd.com
Sales. sales@straighteightltd.com
Office. office@straighteightltd.com

--------------------------------------------------
Varför leta efter den billigaste bilen, du förlorar bara på det i längden...
A&
105
A&A
M-sport 328, 99
Nja, jag letar inte bland de billigaste. Blir bara lite fundersam när de är just så billigt :D
Nu har dom svarat igen... Precis som jag/ni trodde :)
Får hitta på något kul att svara,

---------------------------------------------

Hello,

We are glad that you would like to come to London and make the purchase of the vehicle in our show-room. This prove that you are a genuine business man that knows to make his point clear. Also since we have more customers for this vehicle we simply can't book ( reserve ) the vehicle without any type of warranty ( guarantee ) from your side.
As you saw from our previous conversation we are a real company that can provide you anytime the following information about the vehicle : chassis number (VIN) , MOT ( Technical verification certificate ) and Certificate of Title ( Vehicle ownership document ) . So to book ( reserve ) the vehicle for you until you can come to London we purpose the following safety way :

1. You have to go to any MoneyGram office in your city with a close person or friend ( if you don't know where to find a MoneyGram office provide us your city name ).
2. You have to complete a money sending form ( paper ) where you will write :
- Sender of the money details - Your friend or close person details -
- Receiver of the money details - Your name , city : London , country : United Kingdom -
- Amount of money should be 3000 €
3. You give the money to the MoneyGram agent so they can make the transfer.

After the transfer is done you have to send us the scan paper of the transfer so we can make the booking ( reservation ) of the vehicle on your name.
When you will come to London , we can send our company driver to pick you up from the airport or train station , you will come to our show-room , see the car , make a drive - test and if you would like to buy it we can go with you to the MoneyGram office, you will pick - up the 3000 € that your friend or close person transfered to you and pay in cash.

The transfer procedure is very simple it is like you are in London and someone from your country want to send you money. You are able to collect the money with your valid passport or identity card in London in any MoneyGram office.

Bellow you have a example of how the MoneyGram transfer paper should look .

Sender of the money information :
NAME : YOUR FRIEND NAME , CLOSE PERSON NAME
ADDRESS : YOUR FRIEND ADDRESS, CLOSE PERSON ADDRESS
CITY : YOUR FRIEND CITY , CLOSE PERSON CITY
COUNTRY : YOUR COUNTRY FROM WHERE YOUR FRIEND IS OR CLOSE PERSON
-------------------------------------
Receiver of the money information :
NAME : YOUR NAME
ADDRESS : ANY ADDRESS or you can use a London address : 32 Great Peter ave.
CITY : LONDON
COUNTRY : UNITED KINGDOM
--------------------------------------
Amount of money : 3000 €

I think this is the safest way to make the transaction because we can't pick-up your money and you are protected.

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
A&A: Nu är jag lite elak ... men .. är du dum eller ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.