|
|
|
|---|---|
|
När den står och går på tomgången går den orent. låter som den inte går på alla cylindrar, jag har gjort rent vid tändstiften från olja. Jag behöver hjälp med att reda ut vad det kan vara för fel | |
|
Hej Borgne! Kan vara en eller flera av tändspolarna. Lyft av kontakterna en och en till insprutarna med motorn igång, så får du veta vilken eller vilka cylindrar som inte går. Byt sedan plats på tändspolen från den missande cylindern med en som går. Flyttas då felet är det tändspolen. Jag har råkat ut får problemet i flera av mina V8:or. Skrotade en bil så nu har jag ett litet lager tändspolar i reserv. A A |
|
| Jag tror inte det är nån av spolarna då den går bra på lite högre varv, pratade med bmw i dag å dom sa direkt att det var membranet då den är importerad och då har den en annan typ av material i vevhusslangar då dom har ett varmare klimat, man ska ha slangar som är vävda pga frysrisken sa dom | |
|
"pratade med bmw i dag å dom sa direkt att det var membranet då den är importerad och då har den en annan typ av material i vevhusslangar". Varför skulle det vara ett annat material slangar pga. import? Rent nonsens! Kan så klart vara det klassiska membranet, men även någon tändspole som inte fungerar normalt eller ger överslag. Det behöver de inte gissa sig till utan kan se direkt om de kör en diagnos. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
varför skulle det vara nonsens Har även läst det i ett annat inlägg så det måste stämma ang vävda slangar |
|
| En kontroll av mängden olja runt tändstiften ger snabbt svar på om ventilkåpspackningarna är orsaken. | |
| Jag hade ca:3dl vid t-stiften | |
| Jag tog nog i lite där 1- 1 1/2 | |
| Jaha då var membranet bytt å den går klockrent, ÄNTLIGEN KAN MAN ÅKA BMW | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.