AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.290

Sveriges största biltillverkare går ihop - Volvo + Ahlgrens bilar = sant

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Länk

Sveriges två största biltillverkare har gått samman. I en gigantisk reklamkupp. Volvo och Ahlgrens bilar.

Volvo V70 är sedan många år Sveriges mest sålda bil och Ahlgrens är också en mångårig bästsäljare när det gäller godisbilar. Nu blir godisbilarna av märket Volvo.

Samarbetet har också en miljöprägel - 20 öre per såld påse går till samma klimatneutraliserande projekt som Volvo Personbilar Sverige AB satsar på. Pengarna investeras i utveckling och uppbyggnad av kvalitetssäkrad, långsiktigt hållbar energiproduktion, till exempel vindkraft.

40 ton rosa, vita och gröna Volvo V70 kommer att tillverkas och förpackas i 140-gramspåsar. Det betyder totalt smått fantastiska 41,7 miljoner exemplar. Men Volvo V70 i skum är en så kallad "Limited Edition". Vecka 14 börjar de säljas ute i handeln. När de är slutsålda återgår godisbilarna till det gamla formatet.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Har alltid tyckt att Volvo V70 ser skumma ut, men detta är ju löjligt! :)

Skämtåsido, roligt initiativ och pengarna går till ett gott ändamål (i dubbel bemärkelse).

Rolig pryl men dom knappa 60 pappen (huvudräkning som kan vara fel) det genererar till är väl bara en bråkdel av vad hela kampanjen kostar.

Frågan är vad den summan gör för: utveckling och uppbyggnad av kvalitetssäkrad, långsiktigt hållbar energiproduktion, till exempel vindkraft.

Menar inte att dissa kampanjen men något halleluljamoment är det inte

Själv bytter jag upp mig från E38 till E36 compact och föbrukar 3dl mindre soppa per mil, tänk om ALLA gjorde så DET hade väl blivit ett halleluljamoment?

OBS ett stänk humor i dessa rader...

Johan S
www.bimmer.se Länk
CS#4079/SC#580
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Ajdå, nu blir man Volvoägare då jag gillar Ahlgrens bilar. Får försöka trycka i mig dom snabbt, medan ingen ser ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.