|
|
|
|---|---|
emwmnjo |
Skulle ställa på min MCoupe -99 i helgen, tråkigt nog var batteriet helt slut, försökte och ladda det men lyckades bara få 8volt i batteriet =( Frågan är nu om jag måste köpa ett orginal batteri eller kan man köpa ett vanligt billigt batteri och få det att passa i bilen? Kan ju hoppas att det inte är några special mått på batteriet! |
|
Jag hade samma problem med min förra BMW. Se bara till att köpa ett batteri med samma kräm i som originalet så ska det inte vara några problem. Lycka till! Det finns inga för stora motorer, bara för små plånböcker! |
|
emwmnjo |
Så BMW har inte massa konstiga special mått för att tvingas köpa orginal batterin då? /MVH Martin |
|
Vet ej om måtten är skumma men jag köpte ett original på Bmw, var inte så mkt dyrare..plus att du då vet att du får rätt grejer och en riktig garanti. |
|
|
Köp ett Optima istället. Kostar lite mer men du får 10års garanti och det tål att urladdas helt och hållet ett antal gånger. Har ett i båten och kan lova att det är värt pengarna. Det finns inga för stora motorer, bara för små plånböcker! |
|
emwmnjo |
Vet ni hur orginal stereon i en MCoupe ställer sig till en total strömbrytning, kommer koden gå på? Om man inte har orginal koden, hur gör man då? |
| Köpte Tudors bästa batteri och det funkar kanon. | |
|
För att få koden till originalstereon så åker du bara in till din bmw handlare så beställer dom den från tyskland. Tar ca 3, 4 dagar sen är det bara till att spela igen... who dares wins... |
|
|
Hej. Ang. optimabatterier (gula.) Hur laddar man upp dem när de är nästan tomma?? med en vanlig bilbatteriladdare eller krävs det någon speciell laddare? Undrar även om man kan starta en bil med gult optimabatteri med startkablar? önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Vad hade du för laddare ??. Det brukar krävas minst 9 ampersladdare och 48 timmars laddning för att få liv i ett batteri som stått still och tappat all laddning. Batteriet är ju inte direkt lastgammalt så det borde gå att återuppväcka. MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.