AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
850

Har jag 2st SIM-Kortsläsare i min bil?

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Hej.

Ämnet gäller en 2001 E39 Touring med siemens telefon utan snöre.

Vet att det finns drösvis med trådar om ämnet men har inte hittat någon med en lösning i...

Köpte mig ett Comviq kontantkort och stoppade i kortläsaren under telefonen men ingen reaktion.
Står bara, Please insert card.

Har sett i flera trådar om folk som fått det att fungera genom att sätta kortet i bak direkt i telefonmodulen, har varit ute i bilen och kollat men hittar inget där bak?

__
/Chrille
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Ofta måste det vara ett äldre typ av simkort, minns inte skillnaden just nu...
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Jag har lärt mig att det inte funkar att köpa ett kontantkort ..jag köpte i mataffären fick till slut veta att man måste ha ett 2G så jag gick till Teliabutiken och böt då funkade det direkt alla kort är idag 3G..men i min så går helt plötsligt både 2 och 3G har förövrigt skaffat ett tvillingkort nu funkar otroligt bra..5 signaler på nallen sen kopplar det över till bilen bekvämt då man kör..

Ang korthållare så finns det tydligen enbart under luren på 01
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Som gto80 skriver så finns det bara en kortläsare på din och det är under luren. På äldre telefoner så satt det även en kortläsare på huvudenheten i bagaget vilken ofta fungerade bättre än den under luren.

Jag kör själv med ett Vodafone tvillingkort och det funkar i båda mina bilar. Dock har Vodfone inte så smidig övergång mellan korten som Telia. Jag måste aktivt koppla om vilket kort som ska vara mottagande genom att ringa ett kortnummer.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.