|
|
|
|---|---|
|
Stoppade i ett nytt chip i M635:an idag, följde alla föreskrifter och var mkt försiktig med kretskortet mot statisk elektricitet och allt annat å se upp med. Men nu startar den inte!!!! Den börjar inte ens att tända, har ju nytt batteri å alllt så det är bra kräm där å med startmotorn inga problem. Något annat man ska tänka på när man hanterar Motronicenheten, var ska jag börja felsöka? Finns det någon med likannde erfarenheter. En jädrans tur att man sparat originalchippet men man vill ju använda trimmet naturligtvis. MKT tacksam för hjälp i frågan. Mvh Andreas | |
|
Hej. Prova med att stoppa i det gamla chippet för att vara säker på att inget har skadats. Om det inte fungerar så har du säkert fått ett chip till en annan box. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Då undrar jag......var är chippet beställt från? Och till vilka årsmodeller ska den vara till? Har du kollat att kontakten till boxen verkligen sitter i? (har du säkert gjort) Hade du batteriet urkopplat när du lossade/satte tillbaks kontaktstycket i boxen? Är du säker på att chippet sattes i rätt? |
|
Hallå! Har inte hunnit sätta tillbaks orginalchippet å testa än så vi får se vad som händer då. M635: Chippet är beställt från Bavarian Autosports i Portsmouth USA, Bmw experter sen början av 70-talet. Chippet är specat för Euromotorn 286hk så det ska inte vara problemet. Kollade noga att kontakten satt i riktigt å batteriet har varit urkopplat under allt jobb med boxen. Chippet har en urgröpning som ska matcha mot ett jack i sockeln, alltså man måste sätta dit det exakt som orginal satt å så har jag gjort. Kan inte riktigt förstå vad som är fel så otrolig försiktig som jag varit! Jag ska ta kontakt med firman där jag köpte det, om jag ger dom OEM-nr på boxen borde dom kunna se om det råkat bli fel chip kanske. /Andreas |
|
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Ge dom nr som står på boxen istället!! |
|
Ja efter ytterliggare veckor av testande & klurande så vill den ej starta med nya chippet. Vi har faställt till 100% att det är rätt chip, jag har provat att vrida på det med jacket åt andra hållet för det kan förekomma man behöver göra det i sällsynta fall enligt dom. Jag ska skicka tillbaka det nu å få pengar tillbaka, dom kan inte säga vad som är felet utan att undersöka det. Någon som har en teori om vad det va för fel, med org.chip startar den varje gång. Kanske är ECU modifierad för att klara avgasvärdena här, var väl många privatimporter utan kat som det trixades med i ECU? Då det nya chippet är mappat efter motorns ordinarie värden så kanske det är det som spökar? Eller va tror ni?? Mvh Andreas |
|
Nja! Skulle tro att något antingen gått snett i prombränningen,ibland är inte alla EEProm mottagliga för mjukvaran. Men det kan ju även vara så att de misstagit sig med mjukvaran,men inte vågar erkänna. M88/3 har en egen mappning,även USA modellens mappning ska enl vad jag hört skillja mot resterande S38B35 försedda M635:or med kat. Hör av dig till J.Weise och ItsFun istället,han har tidigare erfarenhet av M635:ans styrprogramvara. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.