AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.268

Vad kan de vara för fel när antispinlampan (?) tänds?E39

Hej hej..

Idag när ja skull hem från jobbet så såg jag att den gula antispinn lampan lös hele tin.. är den nå givare som har gett upp? å i såfall kan man kolla upp vilken som ha gett upp eller kan de vara nå annat problem??

MvH // Richard
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Vet inte vilken bil du har, men är det en ABS-givare, vilka även antispinn-systemet använder sig av, så brukar även ABS-lampan lysa. Vilken givare det i så fall är, går att läsa via diagnos eller den jobbiga vägen genom att mäta resistansen i varje givare.
Vissa elkomplikationer brukar re-setas genom att ta loss batterikablarna och lägga ihop dom. Sedan väntar man en kvart innan man kopplar på batteriet igen.
bm
40
bmw_zorro
525im - 01
inte så att du kommit åt knappen så den är urkopplad?
Lyser inte ABS-lampan samtidigt och din bil är äldre än -99, så är det säkert vajern till ASC-ställmotorn som gått av.

Sök på forumet efter asc, så kommer du finna att dett a varit uppe tidigare.
hejsan håsan..

De lyser ingen abs lampa.. men de lustiga nu är att nu när ja va ute å körd en sväng så lyste den inte.. å nej de ha inte med knappen att göra.. men kan de ba va nå tillfälligt eller äre nått som kommer att återkomma??
Kan vara tillfälligt. Elektronik kan ha alla möjliga och omöjliga hyss för sig.
Men annars som sagt, kan vara vajern. Den kanske inte gått av, utan kärvar, eller börjat fransa upp sig.
Beroende på årsmodell, som jag skrev förut.
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Jag hade det problemet på min 528'a (E39). Då var det spjällägesgivaren som krånglade.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Bytte du spjällägesgivaren då eller vad gjorde du? Dyrt?

///BMW - Was sonst!
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Bytte lägesgivaren, tror det kostade 6-700 kr inkl. arbete.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.