|
|
|
|---|---|
|
Kör ju lite olika bilar just nu och har inte möjligthet att ha alla i garage. Så antingen står e39an på uppfarten (utan tak) eller så står e30n där... Ibland blir e39n el e30n ståendes i MAX 4 dagar. Något speciellt att tänka på? Det är grusuppfart föresten. Har hört att det är skadligare att ställa på gräs med tanke på rost ? Så... Hur gör ni andra som har flera bilar? Försöker ni köra dom lite då och då så att de rullar? Märker ju när man har haft e30n ståendes i typ 4 dagar att det låter lite i bromsarna när man åker iväg typ att det lossnar... Men endast just när man åker iväg. | |
| 4 dagar är nog ingen fara vad gäller det mesta. Men gräs skall man akta sig för. Det går ganska fort med förfallet om man parkerar på gräsmatta, men grusuppfart och asfalt är helt ok. | |
|
Jag fick en Renault 5 från -87 gratis för några år sedan. Den hade stått på en gård i högt gräs i minst 1 ½ år... körde den direkt till besiktning bara för att få reda på om det ens var värt att ta emot aset som för övrigt såg ut som kriget. Fattar inte än idag att den gick igenom UTAN anmärkning..... bromsarna som jag var mest rädd för tog helt jämt och inget kärvande eller nåt. Så visst går det att ställa bilar längre perioder, det är nog rosten samt fukt och mögel inuti som är det största problemet. __ Tobias Andersson |
|
|
En "torrboll" i kupén som man tömmer då och då håller möglet borta om miljön är fuktig. Gtotobbe, det hade jag inte trott om en R5:a, men ibland har man fel. Min granne bilmeken. tog upp en gräsmatte-parkerad golf för ett par år sedan på lyften, som en bekant till honom tänkt köpa av en tant för en tusing. Det började droppa olja när man startade den och det visade sig att det var ett litet rosthål i blocket precis ovanför oljetråget! Det var första gången vi allihopa beskådat något liknande, inklusive bilmeken :) |
|
|
Shit, rosthål i blocket.... det var nåt nytt :) Hade det varit i tråget hade jag dock inte varit direkt förvånad. __ Tobias Andersson |
|
|
Nej precis, det var tråget som var misstänkt först då det var alldeles i skarven. Rosthål i blocket låter ju faktiskt som hämtat ur TV-serien "Macken" :) |
|
|
Gräs är ondo om du inte slänger under en press,hos mig står dom älsta bilarna inne.Jag brukar köra igång dom avställda bilarna kanske 1gång i mån.Om vädret är bra så tar jag en tur runt kvarteret,känns bra att bilen får jobba lite. Bilar som blir stående en längre tid kommer att sakta dö. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| Trucker och du har ju en del bilar som jag ser... Behöver inte oroa mig med andra ord.. bilarna står på uppfarten som är utav grus/makadam samt att jag kör bilarna minst var 3-4e dag. | |
|
Uppdatering till mitt första inlägg: Fick just ett SMS där det stod "Utan anmärkning :)". Kom alltså från killen som äger "franska fnasket" nu och som besiktigade den idag. Helt sjukt.... :) Sorry lite off topic, men men. _________________ Tobias Andersson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.