|
|
|
|---|---|
|
Lyfter på oljelocket då rusar motorn upp i varv Är det membranet som är kasst då??????????? | |
|
Jaha! Detta har jag aldrig tänkt på att kolla ens. Ska kolla så fort det blir tillfälle. Är motorn varm eller kall när du lyfter locket. Interessant, för min knäppar sig ibland när den är knappt varmkörd, man stänger av den, sedan sätter igång den igen; Då jazzar varvnålen (motorvarvet) mellan 600-1600 rpm så länge man har kvar vxl-lådan i läge P eller N. Lägger man i B eller D försvinner det och den går som en nyklappad kise. Händer bara ibland/intermittent dock. Skulle iofs tippa på vevhusventilations-problem nånstans; Ja kanske fastnat/igenkloggat memran?? Vad vet jag? /S |
|
|
Det borde vara helt normalt att motorn ökar i varvtal eftersom den får mer luft. Du får ju tjyvluft genom motorns vevhusventilation in i insuget och då ökar ju motorvarvet. FordLTD Min BMW Länk |
|
alain |
Exakt som FordLTD säger tänker jag, när du stänger olijelock då bildar vacum, när du öppnar den, vacum försviner därmed högre motorvarv, bra sett att se om du har lekage eller inte. MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.