|
|
|
|---|---|
|
innefläkten går fast jag tagit ur nyckeln ???någon som vet varför? | |
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Garanterat effektslutsteget! Hade samma fenomen på min 525-01 nyligen. Bytte den och allt var frid o fröjd igen! Standardfel på E-39 enl detta eminenta forum! Kostade ca 800 kr på bmw och tog 5 min att byta. Mvh |
|
| Min gjorde så idag! Ryckte ur säkring nr 4 i handskfacket (till klimatanläggningen) och satte tillbaka den och allting fungerade som vanligt igen! | |
|
Tveksamt om säkring 4 relaterar till klimatanläggningen, den stängs ju dessutom när man stänger av bilen med nyckeln. Kupéfläkten däremot avsäkras med en 40A säkring som sitter under handskfacket (panel 6 i mektipset). Jag tror det slumpade sig att fläkten stannade, den lever sitt eget liv när effektsteget strejkar och det kan gå långa perioder innan felet visar sig igen. FP |
|
|
tja det stämde, bytte slutsteget så funkade det |
|
|
Hej har samma problem med min -02 525, till följd att batteriet blir utan ström.Jag undrar vart effektslutsteget sitter, exakt.Tack på förhand. |
|
|
hej...sitter till vänster under handsfacket, typ trekantig ej skruvad fast. Snäpplåst med en liten plåtbit du trycker nedåt.7-8 polig kontakt på den,den liksom sitter på två pinnar. lyka till (trångt) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.