|
|
|
|---|---|
|
Tänkte få en värdering av min 535a 1986, Polarissilvermetallic, 22000mil Underredsbehandlad, Så gott som rostfri, endast lite rost i fronten, ungefär 95% rostfri Ska skattas och besiktas innan försäljning Nyrenoverat topplock, går som en dröm i motor och låda Utrustning Exteriör M-breddare Fabrikssänkning (Mkt ovanligt) Shadowline bakljus plus diverse lösa shadowline lister Lackade backspeglar Dimljus M-bakluckevinge M-technic Fälgar i nyskick, däcken är så gott som nya Utrustning Interiör Automat Recaroinredning blått tyg (Mkt ovanligt) Farthållare Kassetbox, original M-ratt, nyskick Elspeglar Check Control Eltaklucka Centrallås Säljes av entusiast som tagit väl hand om bilen och bytt mycket delar. Sammanfattningsvis är den i ett mycket fint skick för sin ålder, fin i lack och motormässigt bara att köra! Oerhört svår att idag hitta en 535 i liknande skick. Någon som har någon ide om vad man kan ta för den? | |
|
Hej... Automatlådan sänker värdet...tyvärr... När du skriver "M-tecnik" fälgar så vet jag väl inte om jag ska hoppa högt heller,ok,visst...original är ju original men idag så vill de flesta ha tumfälgar istället av åtminstone 17''i storlek,vilket du då inte har i dagsläget(TRX-fälgar idag har visserligen ett mått av "exklusivitetsstämpel" på sig och kanske framförallt dessa original TRX-M-tecnik som du nu har,men sällan att det finns "folk" som vill ha dessa ändå,eller värderar fälgarna högre än andra fälgalternativ). KANSKE det finns några entusiaster som tycker M-tecnik fälgarna är fina och "anpassade" till vagnen på ett "rätt sätt" och betalar en slant extra för detta,men det tror jag inte..Ok,lätt att byta/hänga på hyllan sedan.. men iaf. En -86:a skall dessutom ha 16''höga/8''breda BBS-split som "original" om den är svensksåld.. M-tecnik fälgarna fanns mig veterligt bara på 1985 års modell i svensksålda ex.. Men om den annars är fin så är det inte omöjligt att du kan få ca 35'-40'.. Kanske även mera OM nu den är så fin som du skriver.. Extremt svårt att hitta fina E28 535:or idag som sagt... Mvh Janne. |
|
|
Tack för din respons Janne, dig kan man alltid lita på! Jaa, är medveten om att automaten inte är spec populär, och M fälgarna har inte direkt någon större beundrarskara, men det är 80 tal så det skriker om det! Den är inte mint, men en bil som är i mkt bra skick, bättre än genomsnittet. Någon annan som har funderingar på vad denna kan vara värd? |
|
|
Instämmer i Jannes ord men värderingar av bilar är svåra,kommer ihåg för ett tag sen när jag hade en riktigt fin E12-528-78 ute det var 2pers som var intresserade och då var det ett kanonpris 14000:- Det hela slutade att jag böt bort den mot en 3ser ångrar detta Länk TRX fälgar har jag nog en pall av som ingen vill ha:) Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Den 528an var inte dum, var definitivt klart värd mer än 14 000kr. kanske är liknande med min bil, kanske är svårt att få ut så pass hög summa som 40 för en vanlig 535? Någon mer som tror att det är i dessa trakter priset kan hamna på? kan nämna var rosten finns Lite på front Nummerskyltsbelysningen Hjulhus vänster (syns när man öppnar huven) är ytrost, inte så mkt har bytt en del delar, därför är det så lite rost på denna. |
|
|
Varför inte sätta ut den för 40000? Eller mer. Det är så du får veta om någon är intresserad. Jag tycker att fina e28:or och e30:or är fantastiska bilar om de är skapligt välhållna, motorstarka och kanske ovanligt utrustade original. Roligare än så blir det knappast för bra pengar. Om bara rosten hålls i schack är den inga problem. Helt rostfria e28:or är ruskigt dyra och sällan ute på annons. Hoppas att du hittar en trevlig köpare. Jag skulle vara intresserad om jag hade haft plats för en till. Gr8ride |
|
|
Hmm... intressant tanke där, man kan ju börja med att lägga ut den för 35kkr och sedan diskutera priset med potentiella köpare? 20000 känns ju väldigt lite för en såpass potent bil. Samma pengar ska en del ha för sina 80tals golfar...känns ju som att värdet kommer bara gå uppåt också. Samtidigt är den inte helt 100% rostfri, men kan med små medel bli det. Kan tillägga att jag har 16 tums BBS som kan medfölja vid köp. Har inga bilder just nu på bilen, men testar att lägga ut den iaf för att se om man får någon respons. |
|
|
Ja...om du ska ha 35-40 bör den nog inte ha haft mer rost än lite i fronten som du skrev i första inlägget... Men sätt gärna ut bilder på rosten så vet man lite bättre :) Men jag vet att det finns ett sug efter fina 535 E28:or överlag....dock ska de helst ha manuell låda för att betinga ett högre värde enligt mig(som jag visserligen redan skrivit).. STOR skillnad mellan en automatare och en manuell i ren prestanda(OM nu ägaren kan växla). Lycka till hur som helst.. Mvh Janne. |
|
|
Har nu lagt ut lite bilder, är nästan identisk med 528an som sagt så de får ligga uppe så länge. Bilder på rost med mera kommer eftersom. Janne, håller med egentligen, men det är ju automaten med tre körprogram ändå. Tänkte kolla intresset och sedan justera priset med intresserade. Har ju ingen jättebrådska att få iväg bilen heller, njuter gärna av den någon månad till! Är ju trots allt ganska trevligt med automat, ger en oerhört mjuk och jämn gång. Passar faktiskt 3,5an bättre än man kan tro. Ljudet är det inget fel på heller! |
|
|
Jag tror att det är en myt att automaten skulle sänka värdet, möjligen tar det lite längre tid att sälja. Att det är skillnad i prestanda är naturligtvis en sanning. Om jag vore spekulant på en bil som din skulle jag inte ens läst hela annonsen om det vore en manuell. Fina E28:or finns inte så många kvar och speciellt inte 535:or, varför inte behålla den och spara på den? Mats BMW CS #5847 |
|
|
Är den blåa inredningen verkligen så ovanlig? Jag har haft 2st e28 med blåa recarostolar. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
5% rost? Är inte det rätt mkt? 0.05 x 1500 kg (bilens ca vikt) = 75 kg rost ;) |
|
|
t80196; Tycker som sagt att automaten gör sig riktigt bra på 3,5an, blir en riktig glidare och växlar mkt bra, i synnerhet med de tre körprogrammen. Hoppas verkligen på att hitta rätt köpare som förstår charmen med bilen. Anledningen till att jag säljer bilen är för att jag funderar på E24, men hade gärna behållt den, men går inte pga platsbrist. J.Dredd Du tänker kanske på BMWs vanliga sportstolar, Recaros variant har en helt annan utformning och annan skålning tånni; Haha, njaa så mkt rost är det inte, ville bara understryka att dne är så gott som rostfri. Dessutom är inte all vikt sådant som kan rosta...(plast, inredning motor mm) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.