|
|
|
|---|---|
|
Skulle vilja ha lite åsikter om hur mycket man ska sänka en E30, och vilka problem som kan uppstå vid en sänkning? 35/35mm, 60/40mm eller 60/60mm? Vilken sänkning är snyggast tycker ni? Om ni har bilder på E30s med olika sänkningar så vill jag gärna se dom | |
| Har 60/40 på min kombi och det tyckte jag blev kanon. Många snackar om sönderkörda oljetråg men jag har aldrig upplevt att det skrapar i varken i vägbulor eller gupp. | |
| Här har du en massa bilder på olika sänkningar,kräver lite letande men de finns iaf om man orkar :-) Länk | |
|
så låg som möjligt men de är givetvis en smaksak, jag har dock aldrig kört sönder något oljetråg eller dyligt, bara haft svårt att ta mig fram ibland över vissa väggupp. lycka till. v /// racing Pater, peccavi.... Länk |
|
|
Har hört från flera att jag ska sänka den mycket :) Men jag har också hört från vissa att om jag sänker bilen mera fram än bak så tycker dom bilen får ett EPA-stuk, och det vill jag ju inte. |
|
|
Jag tycker på dom flesta bilar att dom blir mer jämn om man sänker lite mer fram än bak. Dom är ju oftast högre fram än bak orginal. Sänker man lika många mm fram och bak är det lätt att den ser sunkig ut istället tycker jag. Men det är ju så klart en smaksak. Jag kollade runt på vad andra hade innan jag bestämde mig för vad som såg bäst ut. |
|
|
jag kör 60 fram 40 bak.... såhär ser 40 bak ut... (den svarta) och 60 fram på den silvriga... Länk 60/40 Länk båda med 17tum och 45 i profil... skrapar istortsett aldrig i om man tänker på hur man kör... trottoarer däremot vill jag inte försöka samt gds hallarna tar jag i avgasröret på väg in (vällingby/sollentuna) |
|
| Hm, då kommer väl avgassystemet ligga på vägen om man får för sig att ta sig en rallysväng på nån grusväg!? | |
|
glömde säga att mitt avgasrör är lite närmre marken än orginal.. kanske 2cm plus att det är nu på vintern som jag har skrapat i... vinterfälgar är 14tum... på sommar med 17" så har jag ingeproblem alls... grusvägar är inte ett problem om det inte är en väldigt dålig väg med hål i marken... men även då är det väl mest bussningar etc som tar stryk.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.