|
|
|
|---|---|
|
Då var det dags för ännu en bmw, denna gång ligger en 530 av modell 01-03 som kandidat. Någon som vet något eller har kollat på denna? Eller som har några erfarenheter av firman? Länk /// Nicke | |
|
Firman vet jag inte. Enlig vägverket bilen är 2000 årsmodel inte 2001 längre och har haft många ägare. Kolla vilka som ägde bilen;-) Mvh //Sirus |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Chassienummer CE70940 = tillverkad 11/2000=2001.. Står 'även på VV hemsida vilket datum bilen är tillverkad= årsmodellsbestämmande. ///MVH Hasso Länk |
| ser fin ut,gillar den blå färgen annars är mon 03:a till salu men ja bor en bit bort från dig:P | |
|
Priset är väl ganska "rätt" med tanke på det låga miltalet samt att det är m paket, svensksåld. Under förutsättning att man inte får merkostnader direkt i form av nya däck, service samt fel som inte blivit åtgärdade. Enligt min åsikt bör man dock alltid ta in en begagnad BMW på konditionstest (m test eller liknande). BMW körs oftast hårt och mekas ofta mycket med. Dessutom vanligt att de ägs av yngre förmågor. Personligen är jag nöjd med min BMW men hade mycket svårt att välja mellan 540 och 530. Beg priserna är ju ungefär de samma (ingen större skillnad). 540: mer power (V8'a och ca 300 hk) 530: något billigare i drift samt underhåll |
|
| Jag tycker priset ligger lite i överkant jämfört med likvärdiga objekt. priserna hos firmor brukar generellt sett ligga lite högre uppe på dom där breddgraderna och uppåt. | |
|
Man är inte sämre än att man kan ändra sig :) Uppdaterade mig lite på liknande objekt till försäljning just nu och priset är inte så högt ändå. M-paketet kostar, även som begagnat. |
|
|
Tack för svaren! Har fått lite mer info om bilen nu: 8 ägare inkl handlare. Ej importbil. Service gjorda enl boken. Inga vinterhjul. Fin bil ut och invändigt, huven omlackad p.g.a stenskott. Ganska många ägare, inga vinterdäck samt omlackad huv, ska det verkligen behövas när den inte gått 10 tusen än? Känns som jag borde gilla denna men får dåliga vibbar av nån anledning...hmm /// Nicke |
|
|
Huven är nästan garanterad omlackad pga rost. BMWs rostskydd på E39 lämnar en hel del att önska. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.