|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag får köpa en 330 ix Touring 2001 av en polare för 115 000:- Den har gått 13500mil och har skinn, sportstolar, manuel låda, xenon, mycket snygg i lacken servad till 10000 och sen har han servat den själv. Svensksåld Det är alu sommar och alu vinterdäck 17" till. Vad tycker ni är den värd pengarna? Är det en bra bil? Håller den bra? Underbar att åka, har åkt med han några gånger. Är det några fel man ska kolla efter? Är den värd 115 000:- Hälsningar Nicke | |
|
Låter som ett bra pris. Välkommen till forumet! |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
tycker det låter som ett mycket bra affär, med tanke på miltal och att den är svensk. Jag sålde en faceliftad -02:a för knappa 150' för några månader sedan, bättre utrustad men import och samma mil. Mvh Johan |
|
Det låter ju som ett riktigt bra pris. Har kollat på en hel del 330 och 115 är ju billigt speciellt ix och svensksåld. When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Låter som ett mycket bra köp. Bilen är en trevlig upplevelse, speciellt nu på vintern:) Om du vill ha en riktigt säkerställning av bilen och inte är expert själv, slå Doktor Per en signal Länk och be han kika på bilen. Han har BMWs egna diagnosinstrument och är värd ett besök. Du förstår vad jag menar när du möter honom under bilen då han kollar på den. Vidare referenser finns på forumet från andra kunder. Vad man kan tänka på är att 330 är största motorn och 4hjulsdriften gör att förbrukningen inte är som en småbil men det har du ju marginal för på priset. Lycka till! Asken |
|
|
Verkar vara ett bra pris, helt klart! En vanlig extra utgift man åker på när man köper är ju ofta däcken, så kolla skicket på dem. Lätt att bli förblindad av bilen och glömma pruta på däckens skick. ;-) "Servat den själv" är väl en liten tveksamhet. Risken om du lämnar in den är väl att du kanske omgående åker på en inspektion 2 service vilket väl kostar en del slantar. Om du inte fortsätter serva den själv så klart. ;-) Sedan håller jag definitivt med Asken om "Doktor Per". Om man inte är expert själv eller känner alla tidigare ägare väl bör man absolut konditionstesta bilen, speciellt begagnade BMW. |
|
|
Den här 330 touringen låg bra till i pris tycker jag, dock inte ix. Länk |
|
|
Hej igen vi har sett över behovet och letar nog vidare efter en 330i touring istället. Verkar som den drar mindre soppa och är lite snabbare. Det är också mindre med drivaxlar och diffar som kan strula tror jag. Det var bara 3 till 5mm kvar av mönstret på både sommar och vinter däcken. Sen vill vi nog ha 02 den har en mycket snyggare front. Tack för all hjälp så länge. Hälsningar Niclas |
|
|
Skulle också satsat på en toruing utan furhjulsdrift, inte alls lika soppatörstig... Sedan finns det ju en hel del fina 330 touring runt 160 tkr - då får du både facelift och m-paket! Ex... Länk |
|
|
Den första du tittade på och avfärdade tror jag är den bästa:) Kör du mer än 1500mil/år då kan du ju oroa dig för 1dl/mil. Mvh Asken |
|
|
Är det stor skillnad mellan sportchassi och vanlig? Vilket är att föredra? Känns eller är ix slöare än den bakhjulsdrivna? Har inte helt avfärdat den ix:en ännu. Tack för all hjälp. Ni är super här. Häls Niclas |
|
|
Alla fyrhjulsdrivna bilar känns/är något slöare och drar lite mer bränsle än samma modell utan fyrhjulsdrift. Mvh |
|
|
Det viktiga är snarare exemplaret man köper, en 330 med eller utan fyrhjulsdrift från en vän man litar på och som har skött bilen är alltid att föredra. Den har iaf sportstolar och xenon vilket är OK utrustningsmässigt sett. 330 har stora bromsar fram som kräver minst 17" fälgar. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.