|
|
|
|---|---|
|
Hej, I min E39 -00 har jag uppmärksammat att det kommer ett dovt plingljud ter gånger (dong-dong-dong) någonstans från kupén (kanske ifrån passagerarstol eller från baksätet) OBS! Det är inte samma ljud som kommer vid varning för låg yttertemp, öppen dörr eller annan varning från displayen, utan ett mycket tystare/dovar pling. Inget fel visas i display. Känslan jag fått är att ljudet enbart uppträder när jag kör hyfsat fort, dvs över 80 km/h, men jag är inte säker. Ljudet kommer helt sporadiskt, ibland med ca 1 minuts mellanrum, ibland med 20-30 minuters mellanrum. Någon som upplevt det samma, eller har en aning om vad det är som larmar? Tacksam för tips. Mikael | |
|
tänkte först att det kunde vara Limit ljudet, när du kör över en viss inmatad hastighet i bc'n, men det ljudet är identiskt det ljudet man får vid låg temp, dörr öppen osv... /arre |
|
| Om det inte är samma ljud som gonggongen, så låter det mer som något som ligger löst eller rör på sig. | |
|
Tack för era svar. Jag körde ca 80 mil igår och pling-ljudet kom med viss oregelbundenhet. Jag hade inget som låg löst i bilen, och ljudet lät nu mer som det kom ifrån baksätet/bagareummet. Det är salltid tre pling som kommer och inget visas på informationsdisplayen. Min egen fundering är om det finns något larmljud från CAN-noderna eller någon annan elektronik eller dylikt. Någon som vet? Mikael |
|
|
ta bort sittdynan och se om du hör det bättre/högre/ hittar vad det är. eller låt nån annan köra å kryp därbak och kolla. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.